اخبار نساجی

کاهش ۳۵ درصدی تجارت غیرنفتی ایران و سوریه در سال ۱۳۹۱

 

کاهش 35 درصدی تجارت غیرنفتی ایران و سوریه در سال 1391

ارزش تجارت غیرنفتی ایران و سوریه در سال ۱۳۹۱ با کاهش ۳۵.۴ درصدی به حدود ۲۵۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته صادرات ایران به سوریه با کاهش ۵۶.۷ درصدی به ۱۶۱.۵ میلیون دلار و در عوض واردات ایران از سوریه با رشد شدید ۲۶۸ درصدی به ۹۶.۴ میلیون دلار رسید.
اجزا و قطعات توربین‌های گازی، روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن به جز بنزین، هادی‌های برقی به جز آن‌هایی که مجهز به اتصال دهنده‌ها هستند، مغز پسته، شیرخشک صنعتی به شکل پودر، اوره و آرد گندم عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به سوریه در سال گذشته بودند.

از سوی دیگر روغن زیتون بکر، نخ، قراضه و ضایعات باطری و پرتقال مهمترین محصولات وارداتی ایران از سوریه در سال گذشته بودند.

به گزارش ایسنا از اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته توافق‌نامه تجارت آزاد ایران و سوریه به منظور تبادل کالا میان دو کشور بدون تعرفه عملیاتی شد. این توافق‌نامه که قرار بود طی پنج سال عملیاتی شود، با هماهنگی دو کشور ایران و سوریه و توافق‌های صورت گرفته بدون طی این مدت اجرایی شد. در همین راستا نخستین کالای ترانزیتی سوریه از مسیر عراق وارد ایران شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قرار است با اجرایی شدن توافق نامه تجارت آزاد ایران و سوریه حجم تجارت دو کشور به دو میلیارد دلار برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×