اخبار نساجی

کدام گمرک کشور بیشترین صادرات را دارد؟

 

در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۴ درصد از کل کالاهای صادره کشور از ۱۰ گمرک صورت گرفت. براساس آمار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه عسلویه صادر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گمرک ایران اعلام کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۴ درصد از کل کالاهای صادره کشور از ۱۰ گمرک صورت گرفت. براساس آمار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه عسلویه صادر شده است.

پس از عسلویه، گمرک شهید رجایی با ۱۰ میلیون و ۲۸۱ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت. همچنین در مدت یاد شده پس از گمرک عسلویه و گمرک شهیدرجایی بیشترین میزان صادرات به ترتیب به گمرکات پتروشیمی بندر امام خمینی، تهران، مشهد، شهید باهنر، اراک، منطقه ویژه بوشهر، اصفهان و تبریز اختصاص داشت.

در این مدت ۵۹ درصد وزن و ۶۴ درصد از ارزش صادرات کل کشور از ۱۰ گمرک یاد شده صادر شد و سایر گمرکات کشورمان طی پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۲، ۴۰ درصد وزن و ۳۵ درصد ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×