اخبار نساجی

کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع نساجی در ازبکستان سرمایه گذاری می کند

 

کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع نساجی در ازبکستان سرمایه گذاری می کند

یک شرکت بزرگ فعال در صنعت نساجی کره جنوبی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی در استان تاشکند ازبکستان مجتمع نساجی به ارزش ۷۰ میلیون دلار احداث خواهد کرد.

منابع خبری ازبکستان نوشتند: کمیته دولتی املاک ازبکستان در سال ۲۰۱۱ میلادی با شرکت ˈتکستایل تکنولوژیس گروپˈ در مورد فروش ساختمان های نیمه ساز در شهرک ˈباردانکلˈ ناحیه چرچق بالای استان تاشکند قرارداد امضا کرده است.

براساس این قرارداد سرمایه گذار کره ای در مجتمع خریداری شده هشت هزار تن الیاف پنبه ای، شش هزار تن نخ پنبه ای، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پارچه نخی و پنج میلیون قطعه لباس در سال تولید خواهد کرد.

معادل ۸۰ درصد محصولات تولیدی این واحد صنعتی به خارج صادر خواهد شد. این کارخانه تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی با ظرفیت کامل تولید خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت سهامی صنایع سبک ازبکستان، از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای اجرای بیش از ۱۵۰ طرح جذب کرده است.

شرکت سهامی صنایع سبک ازبکستان قصد دارد تا سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰۶ طرح در زمینه های مختلف نساجی به ارزش یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار راه اندازی کند تا ارزش افزوده پنبه تولیدی خود را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

با وجود آنکه ازبکستان سالانه نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن پنبه خام و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن الیاف پنبه تولید می کند از لحاظ صادرات پنبه در مقام سوم و از لحاظ تولید آن در مقام ششم جهان قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×