اخبار نساجی

کسری تراز تجاری چین افزایش یافت

 

بزرگ‌ترین کسری تراز تجاری چین در یک دهه گذشته با افزایش واردات نسبت به صادرات در ماه فوریه رقم خورد.

به گزارش بی باک به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، تراز تجاری چین در ماه فوریه با بیشتر شدن واردات این کشور نسبت به صادرات آن که سبب بزرگ‌ترین کسری در یک دهه برای چین شد، به ۳۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش رویترز، واردات چین در ماه فوریه ۳۹.۶ درصد افزایش یافت و این میزان بیشترین میزان در کل سال بوده است. میزان واردات بیش از ۲ برابر نرخ رشد صاردات برابر با ۱۸.۴ درصد بوده است.

اقتصاددانان «اچ‌اس‌بی‌سی» هشدار دادند: مشتریان در برابر کسری‌ای به ارزش ۲۸ میلیارد دلار مقاومت کنند. توافق بازار برای یک کسری به ارزش ۴.۹ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس نظر تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، تغییرات در سال جدید قمری به این معنی است که سرمایه‌گذاران باید اطلاعات ژانویه و فوریه را برای سنجش روند تجاری این کشور جمع کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چن دمینگ وزیر بازرگانی این کشور در مورد این اطلاعات پیش‌تر هشدار داده و گفته بود: ارزش واردات و صادرات در ماه ژانویه و فوریه در مجموع حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، دولت چین رشد حدودا ۱۰ درصدی را برای واردات و صادرات در سال ۲۰۱۲ درنظر دارد.

صادرات در ماه ژانویه ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و بدترین میزان از نوامبر سال ۲۰۰۹ را به خود اختصاص داد. کاهش ۱۵.۳ درصدی واردات در ماه ژانویه این نگرانی را افزایش داد که تقاضای داخلی ممکن است کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×