اخبار نساجی

کشتیرانی ایران در میان ۳۰ شرکت برتر جهان

 

کشتیرانی ایران در میان 30 شرکت برتر جهان

مؤسسه تحقیقاتی آلفالاینر اسامی ۱۰۰ شرکت برتر کشتیرانی جهان در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ، این شرکتها براساس ظرفیت کانتینری تا ماه پنجم سال جاری میلادی دسته بندی شده اند.

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک با ظرفیتی معادل ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۹۵۵ TEU کانتینر در جایگاه نخست ۱۰۰ شرکت برتر کشتیرانی جهان قرار دارد.

شرکت‌های MSC سوئیس با ۲ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۹۶ TEU کانتینر ظرفیت و CMA CGM فرانسه با یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۱۷۶ TEU کانتینر ظرفیت در جایگاه دوم و سوم این لیست هستند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاسکو با ۶۹۹ هزار و ۹۰۵ TEU ظرفیت، هاپاگ لوید آلمان با ۶۵۱ هزار و ۴۴۴ TEU اورگرین تایوان با ۶۴۷ هزار و ۶۹۳ TEU، شرکت APL سنگاپور با ۶۲۰ هزار و ۱۸۴ TEU ظرفیت، CSCL چین با ۵۵۸ هزار و ۷۱۱ TEU، هانجین کره‌جنوبی ۵۳۵ هزار و ۹۳۱ TEU و MOL ژاپن با ظرفیت ۴۶۸ هزار و ۲۷۰ TEU کانتینر به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا دهم ۱۰۰ شرکت برتر کشتیرانی جهان به لحاظ ظرفیت ناوگان قرار دارند.

سپس شرکت‌های کشتیرانی OOCL چین با ظرفیت ۴۲۱ هزار و ۶۳۷ TEU کانتینر، NYK ژاپن با ۴۱۳ هزار و ۷۶۷ TEU ظرفیت، هامبورگ سود آلمان با ۴۱۲ هزار و ۷۰۹ TEU، K Line ژاپن با ۳۵۸ هزار و ۹۷۸ TEU ظرفیت، یانگ مینگ تایوان با ۳۴۷ هزار و ۴۵۶ TEU هیوندای Merchant Marine کره با ۳۲۶ هزار و ۴۰۳ TEU ظرفیت ، UASC امارات با ۲۹۱ هزار و ۲۸۲ TEU ، شرکتPIL سنگاپور با ۲۸۸ هزار و ۷۹ TEU و CSAV شیلی با ۲۷۹ هزار و ۵۴۹ TEU ظرفیت به ترتیب در جایگاه یازدهم تا بیستم لیست ۱۰۰ شرکت برتر جهان هستند .

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با ظرفیت ۸۶ هزار و ۳۲۰ TEU کانتینر ظرفیت در جایگاه بیست و دوم این فهرست قرار دارد.

جایگاه صدم در اختیار شرکت کشتیرانی Marguisa اسپانیا است.

کشتی‌های فعال در خطوط کشتیرانی جهان ۵ هزار و ۹۸۴ فروند معادل ۱۶ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۵۵ TEU کانتینر گزارش شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×