اخبار نساجیگالری ویدئو

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

آقای علی نیگو مدیرعامل شرکت فرافن هوا

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها، شرکت فرافن هوا همواره در تلاش است تا با ارائه محصولات نوآورانه و پیشرفته، نیازهای صنعت را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. در ادامه، یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین کمپرسورهای تولیدی شرکت ما را معرفی می‌کنیم که با استفاده از فناوری ایرنت‌های دبل استیج طراحی شده و قابلیت‌های برجسته‌ای دارد.

کمپرسورهای نسل جدید برای اولین بار توسط شرکت فرافن هوا در نمایشگاه ایرانتکس۱۴۰۳ رونمایی شد. اولین دستگاه تولید شده توسط شرکت ما با ایرند های دبل استیج است. این دستگاه نسل جدید ایرندهای انتهایی است که شرکت فرافن هوا به بازار معرفی کرده است.

از مزیت‌های برجسته این دستگاه، سرعت چرخش ۱۵۰۰ دور در دقیقه و عملکرد با سرعت بسیار پایین است، در حالی که مدل‌های تک اسکرو و معمولی بازار با سرعت‌های ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور کار می‌کنند. همچنین، این کمپرسورها ۱۵ درصد بیشتر از کمپرسورهای معمولی هوا تولید می‌کنند.

به‌طور مثال، این کمپرسور ۷۵ کیلوواتی در فشار ۱۰ بار قادر به تأمین ۱۲.۵ متر مکعب هوا در دقیقه است، در حالی که مدل‌های معمولی در بازار بیش از ۱۱ متر مکعب هوادهی ندارند. بنابراین، این کمپرسور ۷۵ کیلوواتی به اندازه یک کمپرسور ۹۰ کیلوواتی هوا تأمین می‌کند و به دلیل دور پایین، می‌تواند به‌صورت دائمی کار کند که این ویژگی به‌ویژه برای صنایع نساجی بسیار مناسب است.

یکی دیگر از مزایای این کمپرسورها این است که در سایزهای زیر ۵۵ کیلووات، توسط روغن خنک می‌شوند. همچنین، به دلیل عدم وجود پروانه خنک‌کن، بسیار کم‌صدا هستند. این موتورها از آخرین تکنولوژی روز اروپا بهره‌مند هستند و از نظر بازدهی با استاندارد IE5 مطابقت دارند. همان‌طور که می‌دانید، بهترین موتورهای موجود در بازار ایران نهایتاً استاندارد IE2 یا IE3 دارند. این موتورها با بازدهی ۹۵.۵ درصد و قابلیت مقاومت بسیار بالا در برابر دماهای بالا، مورد توجه ویژه‌ای در صنعت قرار گرفته‌اند.

ما اولین کمپرسور با این نسل از موتورها را تولید کرده‌ایم و اکنون قصد دارم این دستگاه را برای شما روشن کنم تا صدای آن را بشنوید. دستگاه استارت شد و همان‌طور که می‌بینید، حتی بدون هیچ‌گونه عایق صوتی، صدای این دستگاه بسیار کم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×