اخبار نساجی

کیفیت کالاهای نساجی به کیفیت آب وابسته است

همانطور که کیفیت آب مصرفی روزانه ما بر روی سلامت ما تاثیر مستقیم و مهمی دارد کیفیت آب مصرفی در پروسه تولید کالاهای نساجی نیز در کیقیت نهایی آن تاثیر گذار است.

آب به عنوان منشا حیات و سرزندگی در برخی از صنایع نیز رکن اساسی در اختیاز دارد و استفاده درست اژ آن علاوه بر کمک به تولید می تواند به آینده ما و فرزندان ما نیز کمک کند چرا که آب یکی از مهمترین موارد ریسک پذیر در آینده حیات بشر است.

در اروپا برای حفظ کیفیت و نیز استفاده صحیح از آب در صنایع به ویژه در صنعت نساجی از سیستم های ذخیره سازی آبی مدولتر جی آر پی استفاده می کنند.

صنعت نساجی به دلیل وجود پروسه های رنگرزی و تکمیل بزرگترین صنعت مصرف کننده و آلوده کننده آب در جهان است . 

طبق آمارها برای تولید یک کیلو کالای نساجی به طور متوسط بین ۹۵ تا ۴۰۰ لیتر آب مورد مصرف قرار می گیرد. 

به همین دلیل در سیستم های جدید اب مصرفی را با سیستم های ذخیره سازی دپو کرده و کیفیت آن را برای عرضه مجدد به خط تولید کنترل می کنند.

شاید باورش سخت باشد اما یونهای موجود در آب به صورت مستقیم بر روی کیفیت پروسه تکمیل و در نهایت بر روی کیفیت پارچه تاثیر مستقیم دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مثلا تغییر کیفیت آب مصرفی در پروسه تولید می تواند تغییرات جدی در رنگ پارچه و زیر دست ایجاد کند بنابراین شرکت های نساجی مجبورند با استفاده از روش های نوین و کارامد همواره کیفیت آب مصرفی در پروسه تولید را بالا و البته یکنواخت نگاه دارند.

روش هاس سنتی ذخیره سازی اب در کارخانجات موجب تخریب ساختار شیمیایی اب میشد در حالی که در سیستم های جدیدتر و منبع ذخیره سازی فولادی ، بتون ارمه و پلاستیکی محافظت از کیفیت اب را بهتر ممکن می سازد. اما این مدل از ذخیره سازی آب کارخانه نیز در طولانی مدت مخرب و ناکارامد است…

  • در مخزن های فولادی باید با نگهداری دوره ای موجب جلوگیری از زنگ زدگی و‌تخریب و خوردگی مخازن شد.
  • در مخز های بتون آرما هم به دلیل جمع شدن مقادیر زیادی از مواد آهنی سنگین و مواد معدنی امکان خوردگی و ایجاد جلبک بالاست.
  • در مخازن پلاستیکی نیز در‌ دماهای خیلی گرم‌و یا خیلی سرد احتمال ایجاد جلبک و باکتری های مخرب به شدت بالا می رود.

اما جدیدترین تکنولوژی های ذخیره سازی آب که توسط یک شرکت کره ای یا نام اکومکسی به صنعت نساجی معرفی شده است تا ۵۰ سال ذخیره سازی و استفاده مجدد اب در کارخانه را تضمین می کند و با استفاده از مخازن کامپوزیتدمدولار جی آر پی این امکان عالی را برای صاحبان صنایع و البته نسل های آینده فراهم می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×