اخبار نساجی

گرانفروشی شدید لوازم خانگی مقابل چشمان۱۲۴

 

گرانفروشی شدید لوازم خانگی مقابل چشمان124

قدس انلاین – سعید کوشافر: درحالی که مسوولان سازمان بازرگانی شعار نظارت بر قیمتها را سر میدهند , طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۰درصد بر قیمت لوازم خانگی افزوده شده است .

گزارش میدانی خبرنگار ما حاکیست , این افزایش قیمت در واحد های خرده فروشی حتی به بیش از این رقم میرسد , این درحالی است که به نظر میرسد بازار به حال خود رها شده وهیچ نظارتی بر قیمتها وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار ما یک ماشین لباسشویی مارک ال جی که هفته گذشته حدود ۵۶۰ تا ۵۷۰ هزارتومان در بازار به فروش میرسد , از امروز حدود ۶۱۰ تا ۶۲۰ هزار تومان اتیکت خورده است و بنا به گفته نمایندگی فروش این قیمت تا ۶۵۰هزار تومان در اول اردیبهشت افزایش خواهد یافت .

این در حالی است که همین لباسشویی درسایت ۱۲۴- قیمتگذاری کالاها و خدمات – ۵۵۳هزار تومان قیمت گذاری شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در عین حال نمایندگی سامسونگ در مشهد نیز به خبرنگار ما گفت : افزایش ۵درصدی قیمتها در پایان سال جاری و افزایش ۵درصدی درابتدای سال ۹۱ امری بدیهی است ومانیز این افزایش قیمت را اعمال کرده ایم .

گزارش خبرنگار ما از بازار حاکی است که افزایش قیمتها تنها در کالاهای وارداتی نبوده و در کالاهای پر مصرف تولید داخل نیز اعمال شده و هم اکنون بلبشوی شدیدی در بازار لوازم خانگی دیده میشود , به طوریکه در بازار لوازم خانگی مشهد – امین – یک کالا مانند لباسشویی , فرگاز یا یخچال را با ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت میتوانی بیابی , این درحالی است که تحقیق خبرنگار ما منجر به این نتیجه شدکه افزایش قیمت حتی مشمول کالاهای خرید قدیم فروشگاهها شده و هم اکنون انها ترجیح میدهند کالای خودرا نفروشند تا قیمتها بالاتر رود و همین مساله باعث عطش بیشتر مردم برای خرید شده است .

***اظهارات رییس اتحادیه

درهمین راستا چندی پیش ، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به رضایت خاطر تولید کنندگان از تاخیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها ، گفت:به طور قطع اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد.
محمد طحان پور  اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ها در مرحله انبار گردانی هستند هیچ افزایش قیمتی در کالاها ایجاد نشده و افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری تایید نمی شود .

وی ادامه داد: برخی از لوازم خانگی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت را در سال گذشته تجربه کردند .

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اظهارکرد: در سال جاری هنوز کالای جدیدی به بازار عرضه نشده و شرکت ها درمرحله انبار گردانی هستند و انبار گردانی تا مشخص شدن وضعیت ارز ادامه دارد.

طحان پور خاطرنشان کرد: قیمت ها همچنان قیمت های سال گذشته است و در اقلام پرمصرف مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی افزایش قیمتی انجام نشده است .

وی عنوان کرد: هرساله تا آخر فروردین وضعیت مشخص قیمتی وجود ندارد و تولیدات سال جاری نیز آماده عرضه به بازار مصرف نیستند .

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان به چرخه تولید وارد نشده و برخی حتی سرکار هم نیامده اند بنابراین کالاهای موجود در بازار مربوط به سال گذشته و با همان قیمت های قبلی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ پیش بینی از قیمت لوازم خانگی در ماههای آینده وجود ندارد و باید منتنظر ماند، ادامه داد: افزایش قیمت حامل های انرژی بر افزایش قیمت لوازم خانگی تاثیر گذار خواهد بود و تولید کنندگان از تاخیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها رضایت دارند .

طحان پور خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×