گزارش نمایشگاه ها

گزارش نخستین نشست انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در تهران

 

به همت انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه برگزار شد

شنبه آفتابی فرانسوی ها در تهران

این روزها به مدد مذاکرات هسته ای و  رایزنی ها و توافق نیم بند هیات ایرانی با نمایندگان ۱+۵ و افزایش امید و انگیزه عمومی برای بهبود روابط سیاسی و به سبب آن لغو تحریم های بین المللی علیه ایران امکان توسعه تجارت برای بازرگانان و صادرکنندگان اروپایی و آمریکایی فراهم شده است. از این رو پس از انتشار بیانیه لوزان در فروردین ماه سال جاری به عنوان پیش نویس توافقنامه نهایی؛ تیم های تجاری از کشورهای مختلف اروپایی راهی ایران شده اند تا بتوانند از بازار تشنه ایران سهمی ببرند و گوی پیروزی را از دیگری رقبا بربایند.

صنعت نساجی نیز به تبع دیگر بخش های مولد و مادر اقتصاد از تحریم ها در امان نماند و این روزها سخت چشم انتظار لغو تحریم ها و بازگشت به دوران طلایی خود است. در این میان شرکت های تولیدکننده ماشین آلات صنعتی در حوزه نساجی یکی پس از دیگری راهی ایران شده اند تا بلافاصله پس از تحریم ها محصولات خود را روانه ایران  کنند. از طرف دیگر تولیدکنندگان ایرانی نیز در پی آن هستند که با نوسازی ماشین آلات و افزایش ظرفیت تولیدی خود بتوانند بیش از گذشته به بازار پر توان اروپا وارد شوند و از طریق صادرات گسترده ضررهای ناشی از تحریم ها در سال های اخیر را جبران کنند. اوایل اردیبهشت ماه، انجمن ماشین سازان نساجی آلمان برای فروش محصولات خود راهی ایران شدند و این بار نوبت به انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه رسید تا در نیمه خرداد ماه راهی شهرهای مختلف ایران شوند و ماشین آلات و تجهیزات خود را به صنعت نساجی ایران معرفی کنند تا در روزهای پس از توافق از میدان تجارت به در نشوند.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در تهران

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شانزدهم خرداد؛ نخستین نشست انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در هتل همای تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم کریستیان گینه؛ قائم مقام بین المللی UCMTF ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و حاضران در نشست به معرفی صنعت ماشین سازی فرانسه، دستاوردها و اهداف آن پرداخت. در ادامه مراسم محمد رئیس زاده؛ دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران ضمن اشاره به روزهای سخت و به تعبیر او بارانی تحریم ها برای صنعت نساجی ایران، بر ضرورت برقراری رابطه اقتصادی ایران و فرانسه و گشایش مجدد باب تجارت و همکاری با این کشور تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به لغو تحریم ها و تاثیر مثبت آن بر صنعت نساجی؛ به لزوم توسعه روابط تجاری بین این دو کشور پرداخت.

پس از آن هر یک از شرکت های فرانسوی حاضر برای معرفی محصولات خود از این تریبون استفاده کردند. نخستین معرفی توسط یکی از اعضای  شرکت لاروش (Laroche) انجام گرفت. این مجموعه در سال ۱۹۳۶ در شهر لیون فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز فعال است. گردش مالی این شرکت سالانه نزدیک به ۲۰میلیون  یوروست  و نود درصد از محصولات آن به کشورهای دیگر صادر می شود. عمده ترین تولید این شرکت، تولید ماشین آلات و راه اندازی خط بازیافت الیاف است. که این خط تولید شامل خط بازیافت ضایعات نرم و خط بازیافت ضایعات سخت می شود. نماینده این شرکت در ادامه به تولید نخ چرخانه ای (OE) از ضایعات نساجی و خط تولید (Airly) پرداخت. در پایان نیز فیلمی از مراحل تولید در این خط نمایش داده شد.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در تهران

دومین ارائه مربوط به شرکت (N.SCHLUMBERGER(nsc به معرفی محصولات خود پرداخت که شامل کاردینگ، شانه، توبه تاپس،  خط مقدمات ریسندگی، نیمه فاستونی و کتان و … می شود. در ادامه اطلاعاتی در باره سهم این شرکت در تولید الیاف بلند ارائه کرد که حدود ۶/۳ میلیون تن است. به علاوه امکان تولید الیاف ۶/۱ الیاف آکریلیک را دارد که بخش عمده ای از آن در تولید کفپوش ها به کار می رود.

در ادامه اطلاعاتی در خصوص پراکندگی فروش محصولات خود بر اساس مناطق جغرافیایی در ایران ارائه کرد. وی همچنین به تغییرات اعمال شده بر محصولات خود بر اساس نیاز و خواست مشتریان اشاره داشت. از اقدامات موثر این مجموعه تولید نخ های ظریف و متناسب با نیاز بازار است.

در ادامه مراسم، شرکت (SUPERBA) به معرفی محصولات خود پرداخت؛ این شرکت از تولید کنندگان به نام تکنولوژی هیت ست در جهان است. مجموعه سوپربا دربرگیرنده سه شرکت تابعه نیز می شود که به ترتیب در آمریکا، چین و دوبی قرار دارند. نماینده این شرکت در خاورمیانه (Superba Middle east) است که در این نشست وظیفه معرفی محصولات را بر عهده داشت.  مهم ترین دستاوردهای این شرکت در زمینه هیت ست شامل سه تکنولوژی زیر می شود:

۱. LV3 که مخصوص نخ های آکریلیک است و در حال حاضر ۲۲ خط تولید آن در واحدهای تولیدی فرش ماشینی در ایران فعال است و اغلب برای تولید نخ فرش های ۱۰۰۰شانه به کار می رود. از دیگر مزایای این خط تولید کاهش مصرف انرژی و سازگاری آن با محیط زیست است.

۲. TPV3 دومین تکنولوژی ست که در این مراسم معرفی شد؛ مهم ترین مشخصه آن وجود تونل بخار است. در تهیه و تولید نخ های B.C.F  به کار می رود.

۳. MF4 آخرین تکنولوژی بود که توسط این شرکت معرفی شد که برای فریز کردن نخ به کار می رود.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در تهران

 

 چهارمین ارائه مربوط به شرکت STAUBLI بود که توسط یکی از نمایندگان این شرکت صورت گرفت، در ابتدا به توضیح تاریخچه و فعالیت های این شرکت  و مهم ترین فعالیت های آن پرداخت که شامل نساجی، اتصالات صنعتی و روباتیک می شود. مهم ترین محصولات این مجموعه در حوزه نساجی ماشین آلات نیمه الکترونیک است که راه جدیدی را در کاهش مصرف انرژی در این صنعت گشوده است. اشتابلی تنها کمپانی تولیدکننده  نخ زه است که این محصول را تضمین می کند. نماینده این شرکت در ادامه افزود ؛این کمپانی با خرید کمپانی شونهر آلمان در سال آینده ماشین الات شونهر با نام اشتابلی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

ارائه و معرفی بعدی، مربوط به شرکت AESA بود  که نماینده آن ضمن ارائه  اطلاعاتی درباره سابقه ۸۰ ساله این مجموعه و میزان چرخش مالی ۱۵میلیون یورویی آن در سال میلادی گذشته؛ اطلاعاتی درباره تولیدات خود که شامل منسوجات بی بافت و بهداشتی می شود بیان کرد و در ادامه افزود، این شرکت تا به امروز توانسته در کشورهایی چون ایران، سنگاپور، فرانسه، هند و چین نمایندگی داشته باشد و  دستاوردهای مثبتی از حضور در این بازار کسب کند. علاوه بر این؛ شرکت Convetial Textile از به عنوان مهم ترین شریک تجاری خود معرفی کرد.

انجمن ماشین سازان نساجی فرانسه در تهران

آخرین ارائه از سوی شرکت ROLIN انجام شد. این مجموعه یکی از برگترین تولیدکننده تسمه ها و روکش های پلاستیکی برای ماشین آلات بافت منسوجاتی چون تریکوست. در ادامه نماینده این شرکت به معرفی RAOLIN SD به عنوان جدیدترین محصول خود پرداخت که برای تولید پارچه های سنگین مانند جین به کار می رود.

در پایان مراسم نیز برنامه  صرف غذا و پرسش و پاسخ میان میهمانان و نمایندگان شرکت های فرانسوی برقرار شد.

منبع : شماره ۳۰ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×