اخبار نساجی

۱۵،۷ میلیارددلار صادرات غیرنفتی ۵ ماهه/ ۸۸ درصد واردات، کالای اولیه ‌و سرمایه‌ای است

 

۱۵،۷ میلیارددلار صادرات غیرنفتی ۵ ماهه/ ۸۸ درصد واردات، کالای اولیه ‌و سرمایه‌ای است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: ۸۸ درصد واردات مختص کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه‌ و سرمایه‌ای بوده است.

عباس معمارنژاد در مورد اختصاص ارز مرجع به واردات گفت: معمولا بحث‌های ارزی و ثبت سفارش در اختیار بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت قرار دارد و کالاهای وارداتی چند ماه پس از تصمیم آن‌ها از گمرک ترخیص می‌شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی با بیان اینکه از نظر گمرک هیچ محدودیتی برای واردات کالا انجام نشده است، گفت: حجم واردات در ۵ ماهه سال‌ جاری نسبت به مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته و کل واردات در این مدت به ۲۱.۹ میلیارد دلار رسیده است.

معمارنژاد در مورد ترکیب حجم واردات کالا افزود: معمولا از حجم واردات ۷۲ درصد کالای واسطه‌ای و مواد اولیه، ۱۶ درصد کالای سرمایه‌ای و ۱۲ درصد کالای مصرفی بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در مورد این که آیا تغییری در روند واردات و صادرات با توجه به التهاب بازار ارزی رخ داده، تاکید کرد: هیچ تغییری در بخشنامه واردات و صادرات نسبت به دوره قبل انجام نشده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی تأکید کرد: صادرات کالا به جز میعانات گازی در ۵ ماه نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش یافته، اما در صادرات غیرنفتی با میعانات نیز ۱۲ درصد کاهش اتفاق افتاده است.

معمارنژاد تاکید کرد: حجم صادرات غیرنفتی در ۵ ماه سال جاری به ۱۵.۷ میلیارد دلار رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×