اخبار نساجی

۳۲۷۰۰ بافنده فرش در کرمان بیمه می شوند

 

32700 بافنده فرش در کرمان بیمه می شوند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به فعالیت ۸۰ هزار بافنده فرش در کرمان گفت: از این تعداد ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر بافنده برای بهره مندی از خدمات بیمه ای به سازمان بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

محمد عابدی نژاد پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیته فرش دستباف استان کرمان اظهار داشت: از مجموع ۸۰ هزار بافنده و تولید کننده فرش در کرمان، ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای استفاده از خدمات بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر از بافندگان کرمانی مشمول این بیمه هستند ادامه داد: این بیمه شامل بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی بافندگان فرش است.

وی همچنین بیان داشت: اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برای ۳۴ هزار قالیباف تک باف کارت شناسایی صادر کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عابدی نژاد یادآور شد: این افراد به صورت پاره وقت، نیمه وقت و یا تمام وقت در این حوزه از صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول سرانه تولید فرش دستباف در استان کرمان را دو متر مربع عنوان کرد و افزود: سالیانه ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط بافندگان کرمانی تولید می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×