اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

رکود شدید بازدیدکنندگان در نمایشگاه فرش ماشینی تهران

نگارش: آقای مهدی شیروانی

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و موکت و کف پوش امسال در مهرماه برگزار گردید. قبل از هرچیز خدمت برپا کنندگان و شرکت های که با تمام مشکلات در این نمایشگاه حضور داشتند تشکر و خسته نباشید عرض میکنم.

امسال به نظر من نمایشگاه با رکود بازدیدکننده برگزار گردید که دلایل بسیاری میتواند داشته باشد که به چند مورد آن اشاره میکنم.

  • یکی از مشکلات عمده به زمان و ساعت بازدید از نمایشگاه میتوان اشاره کرد. که از ساعت ۸ الی ۳ بعدازظهر بود و بدلیل اینکه اکثر بازدیدکنندگان از شهرستان می آیند و با این ترافیک تهران زمانی که به نمایشگاه می رسند بیش از ۳ الی ۴ ساعت وقت مفید برای بازدید از این تعداد غرفه را ندارند.
  • امسال سالن های که به فرش اختصاص داده بودند نسبت به پارسال تعدادش بیشتر بود ولی بصورت پراکنده بود و همچنین چینش شرکت ها به خوبی انجام نشده بود که اکثر شرکت کنندگان از جانمایی ها ناراضی بودند.
  • عدم حضور تولیدکنندگان موکت هم بی تاثیر در تعداد بازدیدکننده از نمایشگاه نبود.
  • بدلیل لغو پروازهای خارجی ، بازدیدکننده و تاجر خارجی در نمایشگاه خیلی کم بود.
  • بدلیل رکود بازار فرش در داخل ایران و کاهش صادرات متاسفانه تاثیرش در هزینه کردن در غرفه سازی شرکت ها نسبت به سال های قبل به عینه قابل مشاهده بود. سال های قبل غرفه سازی های شیک تر و به روزتری را ما شاهد بودیم.
  • از دلایل دیگر میتوان به تعدد چند نمایشگاه بین المللی در یکسال گذشته و هزینه زیاد آن برای شرکت کنندگان ذکر کرد.

امیدواریم مسئولین با درایت و چاره اندیشی برنامه ای اتخاذ کنند تا این صنعت دوباره به روزهای درخشان خود باز گردد و در بازارهای جهانی خوش بدرخشد.

باتشکر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×