اخبار نساجی

من خود یکی از فداییان مسیر مبارزه با قاچاق خواهم بود

من خود یکی از فداییان مسیر مبارزه با قاچاق خواهم بودودر این راستا از رییس جمهور خواسته‌ام در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ساعت به ساعت کاری‌ام اضافه کنم/قاچاق جزو مباحثی است که در راستای مبارزه با آن باید خون داد

ایلنا: معاون اول رئیس جمهور در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم تشدید تلاش‌ها از سوی بخشهای مختلف در این خصوص تاکید کرد و گفت: موسسات مبارزه با قاچاق مصوباتی وجود دارد که در صورت اجرایی شدن آن‌ها اثری از فساد اقتصادی و قاچاق درکشور باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا رحیمی در همایش سراسری بررسی روند اجرایی مصوبات اخیر دولت با اشاره به اینکه خسارت‌های قاچاق برای اقتصاد کشور فراوان و غیر قابل جبران است افزود: قاچاق جزو مباحثی است که در راستای مبارزه با آن باید خون داد این مسیر مسیر آسانی نیست و خطرات بسیاری نهفته است. من خود یکی از فداییان مسیر مبارزه با قاچاق خواهم بودودر این راستا از رییس جمهور خواسته‌ام به منظور تلاش بیشتر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ساعت به ساعت کاری‌ام اضافه کنم.

معاون اول رییس جمهور گفت: قاچاقچیان عمده کشور افرادی نیستند که تصاویر آن‌ها از صداوسیما پخش شده و نام آن‌ها را معرفی ‌می‌کنند امروز قاچاقچیان اصلی کشور در قالب شبکه‌های بزرگ هستند که در تهران و مراکز استان‌ها فعالیت ‌می‌کنند و گروه‌های بزرگ و متعددی را شامل ‌می‌شود.

وی با تاکید بر مبارزه گسترده با شبکه‌های بزرگ قاچاق در کشور عنوان کرد: خوشبختانه از زمانی که آقای مرتضوی به ستاد قاچاق کالا و ارز آمده روند مبارزه با این پدیده شوم در کشور به شدت افزایش یافته است.

رحیمی از مشکلات اصلی حوزه قاچاق در کشور را قدیمی بودن قانون مبارزه با این پدید عنوان کرد و گفت: قانون کنونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به ۷۸ سال قبل است که این قانون به هیچ عنوان بازدارنده نیست قانون مذکور تاکنون با حمایت شبکه‌های قاچاق دوام آورده و از اصلاح آن جلوگیری شده است. ما نمی‌دانیم چه قدرت‌هایی پشت این قانون قرار دارد که تا به امروز آن را حفظ کرده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در این خصوص به تدوین لایحه جدید قانون مبارزه با قاچاق و کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر لایحه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنظیم و به مجلس ارائه شده است. که هم اکنون در صحن علنی مجلس درحال بررسی ‌است و طی روزهای گذشته نیز چند ماده آن مورد تصویب قرار گرفته است.

به گفته رحیمی حدود ۱۶ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور رقم پایین نیست در این خصوص باید تمامی بخش‌ها و دستگاهای مختلف در کنار یکدیگر جمع شده و از ریشه تا این پدیده مقابله کنند.

معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه قاچاق زمینه رقابت سالم اقتصادی را از بین ‌می‌برد عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح برخی ردیف‌های تعرفه‌ای گروهی از کالا‌ها مانند گوشی تلفن همراه‌، میزان قاچاق سالیانه این کالا‌ها تا حدود زیادی کاهش یافته است.

وی در خصوص قاچاق سیگار در کشور عنوان کرد: متاسفانه برخی واردات سیگار به کشور آنقدر تعرفه‌های بالا بستند که واردات این کالا از روش قانونی برای هیچ کس صرفه اقتصادی نداشته باشد براین اساس تمام واردات کالا به این کشور به مسیر قاچاق وارد شد.

رحیمی با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در مبارزه با قاچاق کالا به کشور تصریح کرد: استانداران کشور به ویژه استانداران مرزی باید در این امر توجه داشته باشند در زمانی که مصالح کشور و مصالح استان مورد تصدیشان در مبارزه با قاچاق در تضاد و تناقض قرار دارد مسایل و مصالح کشور را اولویت خود قراردهند.

رحیمی در ادامه نوسانات نرخ ارز نیز اشاره کرد وگفت: گروهی سعی دارند با کارشکنی نوسانات اخیر ناشی از رویکرد‌ها و سیاست‌های دولت عنوان کنندآن‌ها عده‌ای را به چهارراه استانبول ‌می‌فرستند و با برنامه ریزی قیمت دلار را افزایش ‌می‌دهند آن وقت همین افراد را وارد جامعه ‌می‌کنند تا در اذهان عمومی این گونه جا اندازند که این نوسانات از سوی دولت و بانک مرکزی صورت ‌می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در کشور به صورت مستقیم و پدیده قاچاق تاثیر ‌می‌گذارد گفت: ‌ عزم دولت برای ایجاد ۵/۲ شغل طی سال جاری جزم است کما تاکنون بخشی از این ایجاد اشتغال محقق شده است.

وی در ادامه به موضوع تحریم‌های اقتصادی علیه کشور اشاره کرد و گفت: ۳۲ سال است که ما را تحریم کرده است اما نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند‌.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×