اخبار نساجی

۳۰۰ میلیون دلار فرش از ایران صادر شد/ بیمه ۲۰۰ هزار فرشباف

خرم آباد – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری فرش از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل مرداسی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه مرکز ملی فرش در سال جاری برای صادرات فرش ایران ۶۰۰ میلیون دلار است، اظهار داشت: در هشت ماهه اول امسال ۳۲۶ میلیون دلار صادرات فرش به خارج از کشور داشته ایم.

وی با بیان اینکه چهار ماه دیگر فرصت داریم که این رقم را به میزان پیش بینی شده در برنامه ها برسانیم، یادآور شد: به طور معمول در شش ماهه دوم سال صادرات بیشتری صورت می گیرد و رویدادهای مختلفی هم داریم که می تواند به تحقق این رقم کمک کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: تحقق ۶۰۰ میلیون دلار صادرات عدد خیلی خوبی است زیرا بازار محدودی وجود دارد و همچنین وضعیت اقتصادی دنیا در شرایط بدی است.

مرداسی افزود: کشورهای امارات، آلمان، ژاپن، ایتالیا و برزیل بازارهای هدف مهم فرش ایران هستند.

مرداسی با تاکید بر اینکه هم اکنون ظرفیت وجود بیش از دو میلیون نفر بافنده فرش به صورت بالقوه در کشور وجود دارد، افزود: این در حالی است که کمتر از یک میلیون نفر بافنده در کشور وجود دارد که فعال هستند و کار می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: در برنامه های خود داریم که در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر را بیمه قالی بافی کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه ما به دنبال توسعه فرش کشور هستیم، اظهار داشت: برنامه هایی برای آموزش قالیبافی، پژوهش در زمینه فرش و اعطای تسهیلات برای حمایت از تولید کنندگان داخلی از طریق بانکهای کشاورزی، صادرات و صندوق مهر امام رضا(ع) را در دستور کار داریم.

مرداسی افزود: در حوزه تجارت خارجی نیز برنامه هایی برای برپایی نمایشگاه در کشورهای خارجی و اعزام هیئت هایی به خارج از کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از فروش داخلی فرش کشور نیز هرساله نمایشگاه هایی برگزار می شود، تصریح کرد: جشنواره فروش فرش دستباف نیز از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

مرداسی ادامه داد: به موازات برگزاری این جشنواره ها در تهران در سایر استانها نیز نمایشگاه هایی برپا خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×