اخبار نساجی

طرح شبنم با جدیت اجرا می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح شبنم باعث افزایش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالای قاچاق در بازار شده و با جدیت اجرا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران “حمید صدری” گفت: این طرح به منظور مبارزه با توزیع کالای قاچاق و تقلبی ایجاد شده به گونه‌ای که با گسترش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیر مجاز همه مردم می‌توانند دولت را در شناسایی این نوع کالاها کمک نمایند.
صدری در ادامه افزود: در این طرح کالاهای وارداتی با هدف شفاف‌سازی گردش کالا شناسامه دار شده و در سطح عرضه امکان  رهگیری وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه افزود: اجرای طرح پایلوت شبنم در ابتدا برای ۴ گروه کالایی شامل رایانه‌، تلفن همراه‌، لوازم خانگی‌، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی مشخص شده که به تدریج به سایر گروه‌های کالایی تعمیم خواهدیافت.

صدری با بیان اینکه دریافت این شناسامه مستلزم ورود کالا از مجاز قانونی است افزود: متقاضیان واردات کالاهای اعلام شده باید قبل از ترخیص کالاهای خود از گمرکات‌، مجوز دریافت برچسب رهگیری را جهت ترخیص کالا به گمرکات ارایه نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×