اخبار نساجی

انتقاد وزیر صنعت از وضعیت ارزی کشور

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت ارزی ایجاد شده در کشور، گفت: آیا نوسانات قیمت ارز باید ایجاد آشوب کند که ما را به فکر ساماندهی بیندازد؟
به گزارش مهر، مهدی غضنفری امروز در همایش روز جهانی گمرک با اشاره به پیچیدگیهای فرآیند ترخیص کالا، ارزش گذاری کالا را کاری بسیار حساس اعلام کرد و گفت: گمرک وظیفه سنگینی برای بررسی کالاها در زمان ورود و خروج برعهده دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ممکن است در حوزه ورود و صدور کالا مشکلاتی توسط برخی دستگاههای مرتبط با گمرک ایجاد شود که این مشکلات به گردن گمرک بیفتد، افزود: گرچه گمرک در تلاش است که مدیریت یکپارچه را حاکم کند اما سایر دستگاهها هم در این امر نقش آفرین هستند.

وی تسهیل تجارت را مهمترین آرمان گمرک ذکر و بیان کرد: اما در این حوزه بسیاری از اقدامات وجود دارد که هنوز کاری در مورد آنها انجام نشده و واردکنندگان و صادرکنندگان احساس می کنند که تسهیل تجارت به نقطه مطلوب نرسیده است.

به گفته وی، عدم ترخیص کالا در گمرک باعث بالا رفتن هزینه ها می شود، این در حالی است که گمرک جایگاه اثری گذاری در اقتصاد دارد.

غضنفری بر یکپارچه کردن سامانه های گمرک سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد و افزود: هنوز درصد پیشرفت پنجره واحد در گمرک به گونه ای نیست که ادعا کنیم پنجره واحد تجاری داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت ارزی ایجاد شده در کشور، گفت: آیا نوسانات قیمت ارز باید ایجاد آشوب کند که ما را به فکر ساماندهی بیندازد؟

غضنفری پنجره واحد را پروژه ای جدی که باید در تمام دستگاهها اجرایی شود، در مورد هزینه پنجره واحد گفت: برخی از کشورها کمتر از یک میلیون دلار و برخی از کشورها بین یک تا ۴ میلیون دلار برای ایجاد پنجره واحد هزینه می کنند، این در حالی است که در کشور ما رقم بزرگی برای ایجاد پنجره واحد هزینه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پنجره واحد نیازمند یک عزم جدی است این امر را باعث کاهش زمان ترخیص کالا دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×