اخبار نساجی

بررسی مجدد قانون حمایت از حداکثر توان تولید داخلی در مجلس

 

بررسی مجدد قانون حمایت از حداکثر توان تولید داخلی در مجلس

تهران – رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی از ارایه طرح یک فوریتی برای بررسی مجدد قانون حمایت از حداکثر توان تولید کنندگان داخلی به مجلس خبرداد .

‘حمیدرضا فولادگر’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد : هر چند که این طرح به مجلس ارایه شده ، اما پیش بینی می شود که در مدت باقیمانده مجلس هشتم فرصت طرح آن فراهم نشود و این طرح در مجلس نهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود:البته در فرصت باقیمانده یک فوریت آن درخواست ، امضاهای مورد نیاز آن نیز جمع آوری می شود و امیدواریم بتوانیم شرایط بررسی آن را در مجلس هشتم فراهم کنیم.

فولادگر همچنین گفت : مجلس با بررسی مجدد قانون استفاده از حداکثر توان داخلی که به قانون حداکثر مشهور است ،راه های فرار از آن را بسته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه این قانون در کشور وجود دارد ، اما عملا اجرا نمی شود ، افزود: بسیاری از مصرف کنندگان ،شرکت ها و وزارتخانه ها مایل به استفاده از کالاهای وارداتی هستند که این امر باعث شده تا بازار واردات رایج تر از تولید و صادرات باشد.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی این موضوع را نیز گفت که شرکت های دولتی ملزم به استفاده از توان داخلی هستند و در صورتی که انعقاد قرارداد با طرف خارجی را خواستار باشند ، باید ۵۱ درصد سرمایه گذاری از محل داخل باشد .

وی درعین حال تصریح کرد: قانون راه های فراری دارد که همه یاد گرفته اند و از آن استفاده می کنند.

فولادگر افزود: برای از بین بردن راه های دور زدن قانون ،مجلس نسبت به بررسی و بازنویسی مجدد آن اقدام و موادی را برای حمایت از تولید داخل به آن افزوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×