اخبار نساجی

افزایش سرمایه گذاری های جدید صنعتی و معدنی در مناطق محروم

 

افزایش سرمایه گذاری های جدید صنعتی و معدنی در مناطق محروم

تهران – وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه گذاری های جدید صنعتی و معدنی در استان های مختلف افزایش می یابد،افزود : رویکرد دولت تقویت حوزه تولید و صنعت در مناطق محروم است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا ) ، ‘ مهدی غضنفری ‘ در دیدار با اعضای هیات رییسه خانه صنعت و معدن استان کردستان با اشاره به افتتاح طرح های بزرگ صنعتی و معدنی در سراسر کشور گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت از حضور سرمایه گداران داخلی و خارجی برای مشارکت در تولید پشتیبانی می کند.

** ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای کردستان

غضنفری با اشاره به تلاش های وزارت صنعت ، معدن و تجارت جهت دریافت اعتبار برای بخش صنعت و معدن استان کردستان ، گفت : در جلسه ای که در محل استانداری برگزار شد، مقرر گردید تا یکصد میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی توسط بانک ملی و برای سرمایه در گردش حوزه تولید اختصاص یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت : بانک ملت نیز به طور مجزا پذیرفت تا هر درخواست مربوط به سرمایه در گردش را پاسخگو باشد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با استناد به اظهارات استاندار کردستان در مورد اعتبارات تخصیصی این استان عنوان کرد : برای ۱۱۶ پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که مقرر گردید پس از شناسایی واحدهای صنعتی اولویت دار، در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد .

* برگزاری جلسات متعدد با رییس سازمان هدفمندی

وی با اشاره به پیش بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت و معدن در قالب بودجه سال ۹۱ از سوی دولت گفت: امیدواریم مجلس نیز اعتباری به همین میزان برای حوزه صنعت و معدن در سال آینده در نظر گیرد.

غضنفری در پاسخ به پرسش های اعضای هیات رییسه خانه صنعت ، معدن و تجارت و وضعیت حوزه صنعت در فاز دوم هدفمندی گفت : تلاش می کنیم تا با استفاده از شرایط موجود ، افزایش قیمت با نرخ پایین را برای حامل های انرزی در بخش صنعت پیش بینی کنیم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری چندین جلسه مشترک با حضور معاون برنامه ریزی این وزارتخانه و رییس ستاد هدفمندی گفت : براساس دستور رییس جمهوری ، محرابیان دستیار ویژه وی نیز برای کمک به بخش تولید و صنعت دراین جلسات حضور داشته است .

* نرخ حامل های انرژی بخش صنعت پایین تر از مصرف خانوارها

وی با بیان این جمله که تغییرات قیمتی حامل های انرژی همچون گازوئیل ، برق و گاز خواه ناخواه افزایش می یابد، افزود: درحال حاضر نرخی که برای انرژی بخش تولید محاسبه می شود ، از نرخ مصرف خانگی نیز ارزان تر است .

غضنفری در باره اظهارات بخش خصوصی دراین نشست مبنی براینکه هم اکنون کمبود سرمایه در گردش به صورت ریالی وجود دارد و دسترسی به منابع ارزی با نرخ یک هزارو ۲۲۶ ریال از مشکلات کنونی است، گفت: تمام تلاش های گروه اقتصادی دولت رفع مشکلات و ارتقا حوزه تولید است.

ازنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش های تولید ، صنعت و کشاورزی باید از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شده و در عین حال از تامین مالی جهت سرمایه در گردش برای چرخش کار و حفظ مشاغل استفاده کنند.

غضنفری گفت: با تامین کامل و ارزان سرمایه در گردش برای تولیدکننده و تامین ارز بدون نوسانات ، اجرای موفق مرحله دوم هدفمندی میسر می شود.

یکی از مسائل مطرح شده اعضای خانه صنعت ، معدن و تجارت کردستان افزایش اعتبارات بلاعوض توازن منطقه ای بود که غضنفری به آنها قول پیگیری این موضوع را از طریق گفت وگو با معاون اول رییس جمهوری داد.

اعضای هیات رییسه خانه صنعت معدن دراین نشست همچنین خواهان افزایش زمان معافیت های مالیاتی شدند که قرار شد وزیر صنعت، معدن و تجارت این مسئله را در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی در میان بگذارد.

غضنفری در پاسخ به دیگر درخواست بخش خصوصی برای اجرای ماده ۲۸ قانون بودجه و استمهال بدهی ها گفت: در مورد اجرای این قانون هنوز وقت داریم اگر واحدهایی موفق به استفاده از این امکان نشده اند اسامی آنها برای گرفتن مجوز از رییس کل بانک مرکزی اعلام شود .

وی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی فعالان حوزه تولید و همچنین تجارت با دولت در اجرای فاز نخست قانون ، افزود : اجرای فاز دوم نیز نیازمند همدلی است و ما یقین داریم که این مهم محقق می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×