اخبار نساجی

شیکاگو تریبیون: احتمال اوج گیری بهای نفت وجود دارد

 

شیکاگو تریبیون: احتمال اوج گیری بهای نفت وجود دارد

تهران – یک تحلیلگر سیاسی اقتصادی در روزنامه شیکاگو تریبیون نوشت: تنش ها درباره نفت ایران و پیامد آن جهش بهای بنزین، می تواند تاثیر منفی گسترده ای بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

در مقاله فیل روزنتال که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: کشمکش ها و تنش ها با ایران و نگرانی در باره اینکه دسترسی به نفت خاورمیانه ممکن است تحت تاثیر آن قرار گیرد، موجب افزایش بهای نفت خام شده است و بیشتر شدن بهای بنزین، امکان دارد آمریکایی ها را وادار کند که دوباره در باره هزینه های خود فکر کنند.

حتی برای کسانی که بخش بزرگی از بودجه خود را برای خانواده خرج یا اصلا رانندگی نمی کنند، چشم پوشی از این اعداد و ارقام بزرگ دشوار است.

به گفته جیمز همیلتون استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو و مولف کتابی در باره شوک های نفتی، شوک نامنتظره، بهای بسیار قابل توجه و چشمگیری به اقتصاد خانواده ها وارد می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همیلتون همچنین گفته است: اینکه آمریکا مدعی شده است، می تواند یکجانبه مانع افزایش بهای نفت شود باید گفت جهان بسیار بزرگتر از آن است که واشنگتن بتواند هرکاری بکند.

وی افزود: همه باید به ثبات در ایران و در بهای نفت امیدوار باشیم، زیرا جاده و مسیر پر دست انداز همه را ناراحت می کند.

بهای بنزین در آمریکا بار دیگر افزایش یافت

به گزارش ایرنا از نیویورک همچنین در پی اعلام تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای قطع فروش نفت به برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قیمت حامل های انرژی بویژه بنزین در آمریکا بار دیگر افزیش یافت.

بهای بنزین در بسیاری از ایالت های آمریکا از جمله نیویورک و نیوجرسی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

بالاترین بها برای هر گالن بنزین (۸/۳ لیتر)، مربوط به ایالت کالیفرنیا است که امروز (چهارشنبه) به قیمت ۸/۴ دلار عرضه شد و در نیویورک نیز ۹۴/۳ دلار است که موجب نگرانی مردم آمریکا شده است.

آمریکایی ها در حالی با نگرانی روند افزایش قیمت سوخت با میانگین ۹۴/۳ دلار برای هر گالن را تجربه می کنند که یک هفته پیش برای همین میزان می توانستند به طور میانگین ۴۸/۳ دلار بپردازند.

برخی تحلیلگران مسائل سیاسی و انتخاباتی معتقدند با توجه به اینکه مردم آمریکا به افزایش بهای حامل های انرژی بویژه بنزین حساسیت ویژه ای دارند، گران شدن این نیازهای اساسی و استراتژیک، تاثیر مستقیمی بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، دارد.

روز گذشته نیز بهای هر بشکه نفت خام در بازار نیویورک به حدود ۱۰۶ دلار رسید که این افزایش طی ۹ ماه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس آمار های رسمی، ذخایر نفتی آمریکا تا ۱۰ سال دیگر و اتحادیه اروپا تا ۵ سال دیگر به پایان می رسد، به همین دلیل غرب تلاش می کند، از هر طریق ممکن بر مناطق نفت خیز و کشورهای صادر کننده نفت تسلط یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×