اخبار نساجی

هیأت رسیدگی به پرونده سهام بانک آریا

 

هیأت رسیدگی به پرونده سهام بانک آریا

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید براینکه آن دسته از سهامداران بانک آریا که نقشی در تخلفات این گروه نداشتند نگران دریافت پول سهامشان نباشند، گفت: هیاتی در زیر مجموعه ستاد تشکیل شده تا به این امور رسیدگی کند.

همراهان نیوز:  عزت‌اله یوسفیان ملا  در خصوص وضعیت سهامداران بانک آریا با توجه به آغاز رسیدگی پرونده فساد مالی اخیر در قوه قضائیه اظهار داشت: در زمان پذیره نویسی سهام بانک آریا گروه امیر منصور آریا برای اینکه تمام سهام این بانک انحصاراً متعلق به خودش باشد از طریق تبانی با یکی از بانک‌ها به هدف خود رسید.

وی افزود: بر اساس آنچه در گزار‌ش‌ها آمده گروه امیر منصور با یکی از شعب بانک‌ها به نحوی تبانی کرد که تمام کارمندان شعبه برای وی حکم “نوکر” را داشتند و قبل از باز شدن درب شعبه تمامی سهام را به اعضاء و آشنایان گروه امیر منصور فروختند.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: برهمین اساس شعبه مورد نظر اسامی این افراد را بعنوان پذیره‌نویس ثبت کرد و زمان باز شدن درب شعبه مراجعه‌کنندگان دست خالی برگشتند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یوسفیان ملا با تأکید بر تبانی کارمندان شعبه مذکور آن بانک در فروش سهام بانک آریا، گفت:‌ در حالی که طبق قانون هر ایرانی حق خرید سهام را داشته است کارمندان بانک مورد نظر با تبانی امیر مصنور آریا در این حوزه تخطی کردند.

به اعتقاد وی، قوه قضائیه باید با تمام افراد حاضر در شعبه بانک مذکور تا رئیس شعبه برخورد کند چرا که تا به حال سابقه رشوه دسته جمعی به این صورت وجود نداشته است.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید براینکه موارد مذکور بخشی از گزارش ارائه شده توسط بانک مرکزی است، تصریح کرد: زمانی که بانک مرکزی در گزارش خود این موارد را اعلام کرده این نتیجه‌گیری را می‌توان کرد که چقدر اوضاع در سیستم نظارتی فجیع بوده است.

وی ادامه داد: اگر کسانی باشند که بعداً سهام بانک آریا را خرید و فروش کرده‌ باشند و هیچ ارتباطی هم با گروه امیر منصور آریا نداشته باشند، باید مسئولان امر کاری کنند که سهم و پول این افراد حفظ شود.

یوسفیان ملا گفت:‌ البته عده‌ای که با گروه امیر منصور آریا تبانی و پذیره‌نویسی را انحصاری کرده‌اند باید با برخورد قضایی مواجه شوند.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره اینکه پول آن گروه از مردم که هیچ ارتباطی با گروه امیر منصور آریا نداشته‌اند چگونه برگشت خواهد شد، بیان کرد: از انجایی که هم اکنون پرونده این تخلف در دادگاه در حال رسیدگی بوده و کیفرخواست‌های سنگینی هم برای متهمان صادر شده، ستاد مبارزه با مفاسد برای رسیدگی به موارد جانبی وارد عمل شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اجازه نمی‌دهد که کارگران کارخانجات و شرکت‌های امیر منصور آریا بیکار شوند وبرای حفظ حق و حقوق این افراد وارد عمل شده است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تیمی متشکل از استانداران و دو تن از وزاری دولت برای نظارت بر نحوه فعالیت این بنگاه های اقتصادی هم اکنون این مسئولیت را بعهده دارد، گفت:‌ سهامداران بانک آریا به راحتی می‌توانند به این ستاد مراجعه و حق و حقوق خود را مطالبه کنند.

وی ضمن تأکید براینکه حقوق سهامداران غیر مرتبط با گروه امیر منصور آریا محفوظ است، اضافه کرد: زمانی که دستگاه قضائی برای روشن شدن وضعیت اموال و کارخانجات امیر منصور آریا حکم صادر می کند قطعاً حقوق افرادی را که هیچ نقشی در این گروه نداشتند را در نظر می گیرد.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشنهاد داد: افرادی که سهام بانک آریا و یا کارخانجات این گروه را خریداری کرده‌اند می توانند در دادگاه قضائی حاضر شده و از حقوق خود دفاع کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×