اخبار نساجی

بهای نفت، طولانی ترین دوره افزایش قیمت در دو سال اخیر را تجربه کرد

 

بهای نفت، طولانی ترین دوره افزایش قیمت در دو سال اخیر را تجربه کرد

تهران- قیمت نفت روز شنبه در بازار نیویورک، به دلیل آنچه که ‘تشدید تنشها با ایران و بهبود اقتصاد آمریکا’نامیده شده، طولانی ترین دوره افزایش بها از ژانویه سال ۲۰۱۰ تا کنون را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، امروز برای نخستین بار در ۱۰ ماه اخیر، بهای نفت در معاملات سلف به بالای ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید زیرا تحریمها علیه ایران، فروش نفت این کشور را بیش از پیش سخت تر کرد.

از سوی دیگر، افزایش شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا، فرانسه و کره جنوبی، به بهبود اقتصاد این کشورها اشاره می کند.

‘استفان اسکورک’ رییس شرکت اسکورک در ویلانووای پنسیلوانیا گفت: همه انتظار قیمت ۱۱۰ دلار برای نفت را دارند و تنشها میان ایران و غرب، عامل افزایش بهای نفت به چنین سطح وحشتناکی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: ما تجارت می کنیم در حالی که می ترسیم که اگر جنگ جدیدی در خاورمیانه اتفاق بیفتد، وضع بدتر شود.

بهای نفت خام برای تحویل در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) روز شنبه در بازار تجاری نیویورک، یک دلار و ۹۴ سنت یا ۸/۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین سطح از سوم مه (۱۳ اردیبهشت) تاکنون ست.

بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز در بازار آیس فیوچرز اروپا در لندن یک دلار و ۸۵ سنت یا ۵/۱ درصد افزایش یافت و در پایان جلسه نوبت صبح به ۱۲۵ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) تا کنون است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×