اخبار نساجی

رد بلوکه شدن پول نفت ایران در اروپا

 

رد بلوکه شدن پول نفت ایران در اروپا

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با رد بلوکه شدن پول نفت ایران در اروپا، خاطر نشان کرد که ایران برای دریافت پول نفت فروخته شده خود از کشورهای اروپا هیچ گونه مشکلی ندارد.

به گزارش افکار نیوز، احمد قلعه‌بانی در پاسخ به این سوال ایسنا، مبنی بر این که از سوی برخی از رسانه‌ها اعلام ‌شده که پول نفت فروخته شده به کشوره‌های اروپایی، بعد از قطع صادرات نفت ایران به دو کشور انگلیس و فرانسه بلوکه شده است، تاکید کرد: برای دریافت پول نفت فروخته شده خود از کشورهای اروپا هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی گفت: کشورهای اروپایی وارد کننده نفت ایران باید با سررسید تاریخ پرداخت، پول نفت ایران را بپردازند.

به گزارش ایسنا، بعد از آن که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت واردات نفت خام از ایران را از اول جولای ۲۰۱۲ متوقف کند، ایران در تاریخ ۳۰ بهمن ماه در اقدامی پیش‌دستانه صادرات نفت خود را به دو کشور انگلیس و فرانسه متوقف کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین مسوولان نفتی کشور اعلام کردند در صورتی که سایر کشورهای اروپایی واردکننده نفت ایران قراردادهای بلند مدت دو تا پنج ساله و بدون شرط را با ایران امضا نکنند، در مورد روند صادرات نفت خام به این کشورها نیز بازنگری صورت خواهد گرفت.

بر همین اساس به گفته قلعه‌بانی، بعد از قطع صادرات نفت خام به دو کشور انگلیس و فرانسه، برخی از کشورهای اروپایی مذاکراتی را با ایران داشته‌اند و برخی نیز در حال مذاکره برای امضای قرارداد طولانی مدت با ایران هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×