اخبار نساجی

نبود برند، تشخیص عسل تقلبی را مشکل کرده است

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: نبود برند موجب شده است تشخیص عسل تقلبی از عسل های واقعی برای مردم مشکل باشد.

جابر تجارتی” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: نبود صنایع فرآوری و برند از مشکلات زنبورداران این شهرستان است و این کمبودها موجب شده است تا تشخیص عسل تقلبی از عسل های واقعی برای مردم مشکل باشد.

وی تصریح کرد: فروش عسل با بسته بندی های مطمئن مصرف سرانه عسل را در بین مردم افزایش خواهد داد. در حال حاضر تولیدکنندگان، عسل ها را در ظرف های دست ساز با سلیقه های شخصی می فروشند و با چنین وضعیتی می توان انتظار داشت عسل های وارداتی که عمدتا با استفاده از شکر تولید می شود، در رقابت با عسل های طبیعی برنده باشند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش با اشاره بر این که ۸۰ درصد عسل های تولیدی تالش در استان اردبیل فروخته می شود، عنوان کرد: برای بازاریابی و تجارت عسل تالش که کارشناسان به کیفیت بسیار بالای آن آشنایی کامل دارند، اقدامات گسترده نیاز است و کارهای کنونی مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان تالش مقام نخست تولید عسل را در گیلان دارد و در کشور نیز رتبه سوم تولید عسل را به خود اختصاص داده است. این شهرستان ۷۳ هزار کلونی زنبورعسل دارد.

تجارتی افزود: کوچ زنبورداران به مناطق گرمسیری به منظور استفاده از گل های مناطق مختلف آغاز شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تجارتی یادآور شد: ۵۰۰ خانوار تالشی منحصرا به شغل زنبورداری مشغول هستند. زنبورداری از مشاغلی است که هم به حفظ محیط زیست استان کمک می کند و هم به استفاده از این ماده شفابخش در آموزه های دینی ما بسیار سفارش شده است.

تجارتی با اشاره به این که شهرستان تالش به شهر شیر و عسل در گیلان معروف است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که دامداران این شهرستان با آن دست و پنجه نرم می کنند نابرابر بودن هزینه های تولید شده با قیمت فروش آن است. با وجود بالا رفتن هزینه علوفه، قیمت فروش این محصول کنترل شده و شیر با قیمت ۶۰۰ تومان عرضه می شود و این در حالیست که هزینه تولید هر لیتر شیر، هزار تومان برای دامداران این شهرستان تمام می شود. لازم است کارشناسی های مدون تری در این خصوص صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×