اخبار نساجی

کاهش ۳ هزار نفری کشته‌های تصادفات

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال تجربیات کاهش کشته‌های حوادث رانندگی به سایر کشورها گفت: پلیس ایران آمادگی دارد تا در صورت تمایل، تجربیات خود در امر پیشگیری و جلوگیری از سوانح و حوادث رانندگی را به سایر کشورها انتقال دهد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در دیدار با خانم جی‌هان‌تاویلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در ۱۰ ماهه امسال گفت: در سال ۸۵ تعداد ۲۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند؛ این در حالیست که در سال ۹۰ تعداد خودروها دو برابر و حجم سفرها افزایش چشمگیری داشته است اما آمار کشته‌ها از این تعداد به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به وسعت ایران و تعداد قابل توجه انجام سفرهای زمینی در آن ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری شمار کشته‌ها و زخمی‌های حوادث رانندگی در کشور  از ۲۰هزار نفر تجاوز نکند.

کاهش ۲/۱۴ درصدی آمار کشته‌های حوادث رانندگی

مومنی با اشاره به کاهش ۲/۱۴ درصدی حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه سال ۹۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: مبانی دینی تاثیر زیادی در حفظ و سلامت جان انسان‌ها و پیشگیری از تصادفات دارد چرا که در دستورات دینی ما آمده است که نجات جان یک انسان برابر است با نجات جان یک جامعه.

رییس پلیس راهور ناجا کاهش آمار تصادفات را نتیجه اجرای درست قانون و بازنگری در آن پس از ۴۰ سال، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی و استفاده از سیستم‌های هوشمند در فناوری‌های نوین دانست و گفت: آمادگی داریم تا تجربیات خودمان را به ویژه در بخش اقدامات فرهنگی به کشورهای جهان منتقل کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همه مسوولان موظفند سوانح و حوادث را به حداقل برسانند

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همه مسوولان کشور موظفند که ایمنی در آمد و شد را افزایش دهند، تصریح کرد: آنان باید سوانح و حوادث را به حداقل برسانند.

به گفته مومنی رسانه‌ها و اصحاب رسانه نقش قابل توجهی را درجهت فرهنگسازی و کاهش آمار سوانح و حوادث ترافیکی به دوش داشته‌اند.

کاهش سه هزار نفری کشته شدگان در سال جاری

مومنی با اشاره به کاهش سه هزار نفری تعداد کشته‌شدگان در سوانح جاده‌ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو جدید و نیز ۸۰۰ هزار موتورسیکلت وارد چرخه حمل و نقل شده‌اند که در کنار این تعداد یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر به تازگی گواهینامه خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته مومنی در سال جاری ۱۷هزارنفر نیز کمتر مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در قانون جدید حق و تکلیف توامان درنظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد که بتوان با این شرایط حوادث رانندگی را به حداقل و ایمنی و انضباط را به حداکثر رساند.

در تصویب قانون جدید از تجربیات سایر کشورها استفاده شد

مومنی با بیان اینکه در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی از تجربیات موفق سایر کشورها نیز استفاده شده است گفت: کشورهایی هستند که طی یک یا دو دهه توانسته‌اند آمار سوانح و حوادث رانندگی را کاهش دهند که ما ضمن استفاده از تجربیات این کشورها آمادگی داریم تا تجربیات خود را نیز به کشورهایی که مایل هستند منتقل کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا در پایان این نشست از تمامی دستگاه‌ها که در زمینه کاهش حوادث و سوانح ترافیکی پلیس را یاری کرده بودند قدردانی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×