اخبار نساجی

رویترز: ایران ۱.۵میلیون بشکه نفت به شرکت ‘شل’ فروخت

 

 

رویترز: ایران 1.5میلیون بشکه نفت به شرکت 'شل' فروخت

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که به رغم تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، یک نفت‌کش ایرانی برای فروش ۱.۵ میلیون بشکه نفت به شرکت نفتی شل در سنگاپور پهلو گرفته است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، خبرگزاری رویترز روز شنبه (۳ مارس/ ۱۳ اسفند) نوشت: نفت‌کش عظیم ۲۷۰ هزار تنی “دلوار” وارد جزیره “بوکوم” محل استقرار پالایشگاه شل که روزانه ظرفیت پالایش ۵۰۰ هزار بشکه نفت را دارد، شده است.

بر اساس این گزارش، سه منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که این نفت‌کش که جزو ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ایران است، قرار است یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به این پالایشگاه تحویل دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک منبع در سنگاپور گفت: شرکت شل این محموله نفتی را خریده است. در غیر این صورت دلیل دیگری برای لنگر انداختن این کشتی در جزیره بوکوم وجود ندارد.

به رغم اینکه فروش نفت ایران به برخی از رقبای شل نظیر توتال پیش از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه ژوئیه متوقف شده است، شرکت شل همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما درباره فعالیت‌های تجاری خود اظهارنظر نمی‌کنیم.

تحریم‌های یک جانبه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه نفت ایران در شرایطی است که مشتریان نفت ایران عمدتاً از این تحریم‌های یک جانبه ناراضی هستند و بارها مخالفت خود را با آن‌ها اعلام کرده‌اند.

چند روز پیش دهلی نو نیز با بی اعتنایی به فشار آمریکا برای کاهش وابستگی به نفت ایران، اعلام کرد که در این خصوص بر اساس منافع داخلی خود تصمیم گیری خواهد کرد.

اس جایپال ردی – وزیر نفت هند، در واکنش به سخنان هیلاری کلینتون – وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: ما به تحریم‌های سازمان ملل احترام می‌گذاریم، ولی برای تحریم‌های دیگر ارزش قائل نیستیم. ما روابط دوستانه ای با ایران داریم و به واردات نفت از ایران ادامه خواهیم داد.

شبکه پرس تی وی چند روز پیش به نقل از دولت حاتم اف – سفیر تاجیکستان در تهران، گزارش داد: تاجیکستان که بیشتر نفت خود را از روسیه تأمین می‌کند، همچنین مایل به خرید نفت از ایران است.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز برای چندمین بار اعلام کرده که تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم واردات نفت از ایران که از اول ژوئیه اجرایی می‌شود، برای ترکیه الزام آور نیست.

به گزارش روزنامه ساندی زمان- چاپ ترکیه- تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: از آنجا که ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست تصمیمات این اتحادیه به لحاظ قانونی برای آنکارا الزام آور نیستند. ترکیه این صحبت را درباره تصمیم‌های آمریکا را نیز می‌تواند داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×