اخبار نساجی

خسارت سیل به محصولات غله تونس

در پی وقوع سیل های اخیر که حدود ۱۴ هزار هکتار از زمین های پرورش غلات در تونس را از بین برد، محصول غله این کشور در سال جاری کاهش خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مناطق شمال غربی تونس از جمله مناطق حاصلخیز برای پرورش غله است اما در دو ماه اول سال ۲۰۱۲ شاهد بارندگی های شدیدی بوده که منجر به وقوع سیل در مناطق متعددی شد.

بیش از یک میلیون هکتار زمین در سال جاری برای تولید غلات تحت کشت قرار گرفته اند. تونس ۲.۳ میلیون تن غله در سال ۲۰۱۱ برداشت کرد.

این کشور که زمین های خشک وسیعی دارد، ناچار است برای تامین غذای جمعیت ۱۰ میلیون نفری خود بیشتر غله مورد نیازش را وارد کند. تونس بیشتر گندم نرم و جو وارد می کند زیرا بیشتر زمین های حاصلخیز و آبیاری شده را به پرورش گندم دوروم اختصاص می دهد.

میزان محصول در این کشور آفریقای شمالی به دلیل خشکسالی دوره ای، نوسان چشمگیری دارد و متوسط محصول آن در یک دهه گذشته ۱.۷ میلیون تن بوده است. تونس همانند مناطق دیگر آفریقای شمالی، در سال جاری شاهد بارندگی های شدید و بارش برف غیرمعمول در برخی مناطق بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×