اخبار نساجی

صنعت چای در خطر

رییس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان از کل مطالبات چایکاران کشور پرداخت نشده است، گفت: چایکاران و هزاران کارگری که روی باغات چای شمال کشور کار می کنند در خطر بیکاری قرار دارند.

ایرج هوسمی در گفت وگو با «ایلنا» با بیان اینکه در سطح کشور بیش از پنجاه هزار هکتار باغات چای وجود دارد که سهم استان گیلان از این مقدار ۳۲ هزار هکتار و استان مازندران دو هزار هکتار است، افزود: با وضعیت فعلی چای کشور هزاران کارگری که روی باغات یا در بخش های ترابری و حمل چای یا در کارخانه ها کار می کنند بیکار شده اند و عده ای برای تامین معاش خود به شغل های کاذب روی آورده اند.

به گفته هوسمی ۷ماه از زمان بهره برداری چای گذشته، اما هنوز کشاورزان چایکار پول خود را دریافت نکرده است.

او با تاکید برلزوم حل مشکلات چایکاران در این فصل از سال مدعی شد: از زمانی که مدیریت چای کشور در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته روز به روز بر مشکلات چایکاران اضافه شده است.

رییس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به اینکه بین سال های ۶۹ تا ۷۲ کشاورزان چایکار ۷۰ هزار تن چای خشک تولید می کردند، عنوان کرد: این رقم به ۱۶ هزار تن کاهش یافته است و اکثر باغات با وجود این مشکلات رها و تبدیل به جنگل های مخروبه شده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×