اخبار نساجی

هشدار سارکوزی به ثروتمندان فرانسه

 

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به فرار ثروتمندان این کشور به خارج از فرانسه برای اجتناب از پرداخت مالیات، طرح جدیدی را برای مجبور کردن آنها به پرداخت مالیات در داخل کشور ارائه کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت یورونیوز روز سه شنبه (۱۳ مارس / ۲۳ اسفند) نوشت: نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، دوشنبه شب با حضور در شبکۀ اول تلویزیون فرانسه بار دیگر از برنامه های مالیاتی خود دفاع کرد. وی با اشاره به فرار ثروتمندان این کشور به خارج از فرانسه برای اجتناب از پرداخت مالیات، طرح جدیدی را برای مجبور کردن آنها به پرداخت مالیات در داخل کشور ارائه کرد.

رییس جمهوری فرانسه گفت: “ما همان کاری را خواهیم کرد که آمریکایی‌ها می‌کنند. یک مالیات مرتبط با ملیت وضع خواهیم کرد. به این ترتیب که تمام مهاجران مالی، یعنی تمام ثروتمندانی که به خارج از کشور می روند تا از پرداخت مالیات در فرانسه بگریزند، باید به سیستم اداری فرانسوی مالیاتی را که در کشور مقصد پرداخت کرده‌اند اعلام کنند، و در صورتیکه مالیات پرداخت شده کمتر از میزانی باشد که در فرانسه محاسبه می شود، فرد ثروتمند مورد نظر باید مابه التفاوت آن را در فرانسه نیز پرداخت کند.”

وی که این سخنان را یک روز پس از گردهمایی هواداران خود در شهر ویلپنت در شمال پاریس مطرح می کرد، بار دیگر به لزوم بازنگری در پیمان شنگن تاکید کرد. نیکولا سارکوزی در این نشست تهدید کرده بود که در صورتیکه برای جلوگیری از مهاجرت‌های گروهی در میان کشورهای اروپایی در پیمان شنگن بازنگری نشود، فرانسه از این پیمان خارج خواهد شد.

فرانسوآ اولاند، کاندیدای حزب سوسیالیست برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در انتقاد از سخنان رییس جمهوری فرانسه، وی را به نداشتن برنامۀ مشخص در این مبارزات متهم می‌کند و می‌گوید: “او هیچ طرحی ندارد، هیچ برنامه ای را معرفی نکرده است. پیشنهاداتی که تاکنون بیان کرده، همگی به صورت فی البداهه مطرح شده اند و این آخرین پیشنهاد او در رابطه با پیمان شنگن اوج این بداهه گویی های او بوده است. شاید او می خواهد که فرانسه از این پیمان خارج شود.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حملات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه به یکدیگر در حالی شدت یافته است که نیکلا سارکوزی از زمان مطرح کردن بازنگری پیمان شنگن نسبت به نامزد سوسیالیست ها در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته است. در این نظرسنجی ها، ۲۸.۵ درصد از شرکت کنندگان به نفع آقای سارکوزی نظر داده اند.

فرانسوا اولاند با ۲۷ درصد شانس صعود به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، پس از نیکلا سارکوزی قرار گرفته است.
جایگاه سوم این نظرسنجی ها در اختیار مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهۀ ملی قرار دارد که البته تاکنون نتوانسته حمایت پانصد شهردار فرانسه را برای حضور رسمی در این رقابت ها کسب کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×