اخبار نساجی

تولید بنزین در ایام نوروز ۶ درصد افزایش یافت

 

 

تولید بنزین در ایام نوروز 6 درصد افزایش یافت

تهران – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، تولید بنزین پایه درنوروز به حدود ۵۰ میلیون لیتر رسید ودر اختلاط با اکتان افزا ، این رقم به ۶۷ میلیون لیتر افزایش یافت.

‘جلیل سالاری’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تولید بنزین در ایام نوروز نسبت به قبل از آن افزایش یافت و به همین دلیل روزانه به صورت میانگین حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون لیتر بنزین تولید شد.

سالاری اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با هماهنگی های صورت گرفته در جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و راه اندازی کشیک های نوروزی از ۲۰ اسفند ۹۰ تا ۲۰ فروردین ماه ۹۱ ، مشکلی در عرضه فرآورده ها پیش نیامد و فرآورده های نفتی به طور مناسب در سراسر کشور عرضه شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: با وجودی که مردم پیش از سفر تصمیم به پر کردن باک های بنزین خودروهای خود کردند ومصرف بنزین افزایش یافت اما این امرهیچ گونه ترافیکی در جایگاه های بنزین طول مسیر به وجود نیاورد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در ایام نوروز امسال، رکورد مصرف بنزین با مصرف ۸۹ میلیون لیتر در روز زده شد.

وی تصریح کرد: قبل از ایام نوروز از تاریخ ۲۶اسفند ماه به بعد، ۷۰ تا ۷۵ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می شد که بخشی از آن به صورت سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی و مابقی بنزین ۷۰۰ تومانی بود.

سالاری ادامه داد: پیش از نوروز به دلیل آنکه سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی اسفند ماه برخی هموطنان به اتمام رسیده بود مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی در برخی روزها به ۲۱ میلیون لیتر رسید.

وی با اشاره به اینکه مصرف نفت سفید نیز در ایام نوروز به دلیل سرمای شدید ۵۰ درصد افزایش یافت ، گفت: مصرف نفت گاز و نفت کوره نیز در این مدت به ترتیب ۲۴ و ۱۰ درصد افزایش یافت که بالارفتن مصرف نفت گاز نشان دهنده این است که مردم از حمل و نقل عمومی استقبال مناسبی داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×