اخبار نساجی

ساخت کارخانه طلای ساری‌گونی به زودی آغاز می‌شود

 

ساخت کارخانه طلای ساری‌گونی به زودی آغاز می‌شود

کارخانه فرآوری طلای معدن ساری‌گونی ظرف یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، معدن طلای ساری‌گونی یکی از بزرگ‌ترین ذخایر طلای کشور را در خود جای داده است.
چندین سال پیش عملیات اکتشافی این معدن توسط شرکت استرالیایی – انگلیسی ریوتینتو انجام شده و پروانه اکتشاف ساری‌گونی به نام این شرکت صادر شد. با این حال به دلایلی از صدور پروانه بهره‌برداری این معدن به نام ریوتینتو خودداری شد تا آنکه سرانجام سال گذشته این شرکت تمام سهام خود را به شرکت ایرانی – قزاقستانی زرکوه واگذار کرده و از ایران رفت.

پس از خروج ریوتینتو از ایران بود که پروانه بهره‌برداری ساری‌گونی به نام یک شرکت ایرانی – قزاقستانی صادر شده و طرحهای مطالعاتی برای فراهم‌سازی زیرساختهای لازم برای احداث کارخانه فرآوری طلا در این معدن آغاز شد.

در حال حاضر طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، زیرساخت‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای ساری‌گونی ایجاد شده و عملیات اجرایی احداث آن نیز ظرف دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

پس از آغاز عملیات اجرایی، کارخانه فرآوری طلا ظرف یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری رسیده و تولید شمش در آن آغاز خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در معدن ساری‌گونی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذخیره‌ طلا وجود دارد که در مراحل اولیه بهره‌برداری از کارخانه فرآوری آن سالانه دو تن شمش طلا تولید خواهد شد. در حال حاضر ظرفیت تولید شمش طلا در کشور حدود سه تن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×