اخبار نساجی

۱.۶ میلیون شغل ۹۰ پذیرفته شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه مرکز آمار ایران تلویحا ایجاد ۱.۶ میلیون فرصت شغلی سال ۹۰ را در شورای‌عالی اشتغال پذیرفت، دلیل اختلاف آمار ۲۰۰ هزار نفری را خروج افراد از بازار کار و ریزش‌ها اعلام کرد.

محمد حسین فروزان مهر در گفتگو با مهر در مورد دلایل اختلاف ۲۰۰ هزار نفری آمار ایجاد فرصت های شغلی در سال ۹۰ و اینکه مرکز آمار ایران ایجاد فرصت های شغلی سال گذشته را حدود ۱.۴ میلیون نفر و وزارت تعاون، کار و رفاه آن را ۱.۶ میلیون نفر اعلام کرد گفت: آمارهایی که ما داریم از استانها سامانه رصد که در قالب آن اطلاعات اشتغالزایی استانها جمع آوری می شود ارائه شد و در این قالب اعتبارسنجی نیز صورت گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه پس از جمع آوری آمار اشتغالزایی استانها در سال ۹۰ ایراد و اشکالات آن نیز رفع شد، اظهارداشت: در نهایت آمار خالصی که در دست ما بود ایجاد ۱.۶ میلیون فرصت جدید شغلی را در سال ۹۰ تایید می کند و باید گفت آمارهایی که ما در اختیار داریم اشتغال ایجادی است و ریزشها عملا در سیستم رصد وجود ندارد.

فروزان مهر خاطرنشان کرد: با این حال مرکز آمار در قالب طرح نمونه گیری فصلی نیروی کار که یک طرح کاملا علمی است، این کار را در ۳۰ استان کشور انجام می شود و آنها به این نتیجه رسیدند که با توجه به کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری سال ۹۰ نسبت به ۸۹ حدود ۱.۴ میلیون فرصت جدید شغلی ایجاد شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه به آمار ۱.۶ میلیونی این وزارتخانه اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص ۲۰۰ هزار فرصت شغلی اختلاف آماری وجود دارد که مربوط به ریزش نیروی کار است و این موضوع در سخنان رئیس مرکز آمار ایران نیز وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: برآورد ما از ایجاد فرصت های جدید شغلی در سال ۹۰ طبق جمعیت و ورودی های بازار کار بر پایه اسناد پشتیبان برنامه پنجم است که نشان می دهد سالیانه ۱.۲ میلیون نفر وارد بازار کار می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فروزان مهر خاطرنشان کرد: طبق هدف برنامه کشور باید به سمت دستیابی به نرخ بیکاری ۷ درصدی پیش برود و در این رابطه سالیانه باید حدود ۱.۲ میلیون فرصت جدید شغلی ایجاد شود که آمارهای ما در سال گذشته نشان دهنده تحقق این امر و ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت بیشتر شغلی است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته که سال جهاد اقتصادی بود هدفگذاری ایجاد فرصت های جدید شغلی بلند انتخاب شده اظهار داشت: تصمیم گرفته شد که ۲.۵ میلیون فرصت جدید شغلی در سال ۹۰ ایجاد شود که البته با که به این عدد نرسیدیم اما تکلیف قانون برنامه برای دولت ایجاد سالیانه ۱.۱ میلیون فرصت جدید شغلی است را محقق کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه هنوز در کشور شمار بیکاران زیاد است، خاطرنشان کرد: این موضوع تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته را کمرنگ می کند و ما نیاز به زمان داریم تا بتوانیم تاثیر فعالیت های صورت گرفته در سالهای اخیررا در بازار کار کشور ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق ماده ۵۴ قانون برنامه پنجم توسعه مرکز آمار ایران مرجع رسمی انتشار آمار بیکاری و اشتغال کشور است، گفت: ما به آمار این مرکز استناد می کنیم اما رئیس مرکز آماری در جلسه شورای عالی اشتغال تلویحا ایجاد ۱.۶ میلیون فرصت جدید شغلی سال ۹۰ را نیز پذیرفت ولی با این توضیح که ریزشهای نیروی کار باید در جمع بندی نهایی دیده شود؛ بنابراین آنها نهایتا ایجاد ۱.۴ میلیون شغل را اعلام کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×