اخبار نساجی

ساماندهی روند عرضه فرش دستباف به بازار ضروری است

 

ساماندهی روند عرضه فرش دستباف به بازار ضروری است

فرماندار فیروزه ورود فرش دستباف به بازار از طریق دلالان را از جمله مهم ترین مسائل این صنعت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا حاجی زاده در حاشیه بازدید از کارگاه فرش بافی روستای شوریاب گفت: با استفاده از توان تعاونی ها می توان ضمن کنترل عرضه صنایع دستی همچون فرشبافی، باعث ساماندهی بازار این صنعت و افزایش سهم فرشبافان از سود حاصله شد.

وی با اشاره به فعالیت ها و رایزنی های گسترده در حال انجام مدیران شهرستان با مسوولان استانی اظهار داشت: رونق چشمگیر این صنعت در آینده ای نزدیک، دور از انتظار نیست.

وی دریافت سفارشاتی از کشورهای خارجی برای بافت فرش های با متراژ بالا را نشان از توان فرش بافان شهرستان دانست و ادامه داد: کارگاه های فعالی مانند آنچه که در بخش طاغنکوه وجود دارد در سایر بخش های شهرستان نیز ایجاد خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرماندار فیروزه در مورد نحوه حمایت از فرشبافان و تابلوفرشبافان فیروزه ای گفت: تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی، خود اشتغالی و نیز سایر ردیف های اعتباری ممکن به متقاضیان این بخش اختصاص خواهد یافت.

حاجی زاده تصریح کرد:تجربه موفق شهرستان در زمینه تجارت معکوس برای تولید سنگ های فیروزه، در مورد فرش دستباف نیز تکرار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×