اخبار نساجی

افتتاح ۳ پروژه صنعتی همزمان با هفته صنعت و معدن در استان البرز

 

۳ پروژه تولیدی و صنعتی از مجموع ۲۶ طرح قابل افتتاح همزمان با هفته صنعت و معدن در استان البرز با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن و دیگر مقامات استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه ها، مقدمات اشتغال بالغ بر ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم فرآهم می آورند.

تولید انواع قطعات خودرو، آرایشی و بهداشتی و الیاف پلی استر زمینه فعالیت این طرح های صنعتی را شامل می شود.

مجموع میزان سرمایه گذاری صورت پذیرفته در این سه طرح بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که با لحاظ امکان توسعه آنها در آینده نزدیک، سرمایه گذاری موجود و میزان اشتغال مجموعه ها کاملا قابل ارتقاست.

در مراسم افتتاحیه این طرح ها،‌« قربان دانیالی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن از رفع مشکلات بانکی صنعتگران به صورت ویژه خبرداد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، نحوه بازپرداخت تسهلات را یکی از اساسی ترین مشکلات برخی واحد های صنعتی در ارتباط با نظام بانکی کشور توصیف کرد و گفت: رفع مشکلات بانکی صنعتگران به صورت ویژه در دستور کار ماست.

دانیالی همچنین افزود: طبق تمهیدات اتخاذ شده از سوی دولت، بانک مرکزی مکلف شده است تا با بررسی مشکلات بانکی واحدها، در صورت منطقی بودن دلایل در باز پرداخت تسهیلات توسط این واحدها در خصوص آنها کمک لازم را صوت عملی ببخشد.
همچنین در حاشیه مراسم افتتاحیه‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیزگفت: هم اکنون ۴۵۹ طرح با ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا می باشد.

«علی مهدوی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه صنایع مختلف در این استان تصریح کرد: هم اکنون ۴۵۹ طرح با ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که از ۴۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ظرف کمتر از دو سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

مهدوی، طرح های صنعتی و تولیدی استان البرز را در هفته صنعت و معدن ۲۶ واحد اعلام کرد و افزود: این پروژه ها با ۷۷۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه آماده بهره برداری هستند و در همین راستا امکان ایجاد ۷۲۰ فرصت شغلی را فراهم می آورند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز همچنین، اولویت‌های سال‌جاری این سازمان را سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، صنایع دارویی، صنایع غذایی، ایجاد شهرک غلات و با توجه به همجواری این استان با مرکز در زمینه قطعه‌سازی خودرو عنوان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×