اخبار نساجی

پژویان: انعقاد قرارداد با وزارتخانه‌ها نقض اساسنامه صندوق است

 

پژویان: انعقاد قرارداد با وزارتخانه‌ها نقض اساسنامه صندوق است

انعقاد قرارداد وزارتخانه‌ها یا مدیران بانک‌های عامل با صندوق توسعه ملی، برخلاف اساسنامه این صندوق بوده و سرنوشت حساب ذخیره ارزی را تداعی می‌کند.

ایلنا: رئیس شورای رقابت از نحوه عملکرد صندوق توسعه ملی طی دو ماه اخیر انتقاد کرد و گفت: نحوه هزینه کرد صندوق توسعه ملی‌‌ همان هزینه کردی است که حساب ذخیره ارزی به آن دچار شد.

جمشید پژویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تاکید براینکه صندوق توسعه ملی یک حساب ویژه برای بخش خصوصی است اظهار داشت: صندوق توسعه ملی باید با مجریان طرح‌های بخش‌های خصوصی به تفاهم برسد زیرا این صندوق براساس اساسنامه آن به بخش خصوصی و غیردولتی تعلق دارد.

به گفته پژویان اینکه وزارتخانه‌ها یا مدیران بانک‌های عامل برای انعقاد قرارداد با صندوق توسعه ملی به تفاهم می‌رسد برخلاف اساسنامه این صندوق بوده و سرنوشت حساب ذخیره ارزی را تداعی می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس شورای رقابت در ادامه بیان کرد: باید بستری فراهم شود که صندوق توسعه ملی کاملا مطابق با اساسنامه عمل کند چرا که اقدامی غیر از آن به معنای شکست صندوق توسعه در اقتصاد کشور خواهد بود.

پژویان همچنین با تاکید براینکه باید در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها حامل‌های انرژی افزایش یابد تصریح کرد: هنوز قیمت حامل‌های انرژی در کشور نسبت به بسیاری از کشورهای در حال توسعه ۷۰ تا ۸۰ درصد از پایین‌تر از نرخ آن‌ها در کشور ارزی می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×