اخبار نساجی

ذخایر نفت و گاز در سال های آینده ارزش امروزی را نخواهد داشت

 

ذخایر نفت و گاز در سال های آینده ارزش امروزی را نخواهد داشت

تهران – نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: با توجه به روند پیش رو در استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، بطور قطع این ذخایر زیرزمینی تا ۱۰۰ سال دیگر ارزش امروزی را نخواهد داشت.

‘پدرام سلطانی’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار کرد: امر صیانت از ذخایر زمانی محقق می شود که مجالی برای تبدیل ثروت ملی به ارزش افزوده بالاتر ایجاد شده باشد.

نایب رئیس اتاق ایران اضافه کرد: بطور قطع با نگهداری این منابع در زیر خاک و دریا این امر میسر نخواهد شد.

سلطانی اضافه کرد: در صورتی که این مسئله رعایت نشود ثروت ملی ما توسط کشورهای دیگر برداشت می شود و زمانی می رسد که در برداشت از این میادین از دیگر کشورها عقب افتاده ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نائب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه مدیران صنعت نفت لازم است در بخش آینده نگری و آینده پژوهی بیش از پیش بررسی و تحقیق کنند، گفت: دربرخی موارد گفته می شود ما تا ۱۷۰ سال دیگر ذخایر گاز و تا ۱۰۰ سال دیگر ذخایر نفت داریم و به این نکته توجه نمی شود که آیا دنیا تا ۱۰۰ سال دیگر صبر می کند و در عرصه انرژی های نو کاری نمی کند تا ما نفت و گازمان را با قیمت های امروزی بتوانیم بفروشیم؟

وی با تاکید براینکه چنین اتفاقی بطور قطع نخواهد افتاد، اظهار کرد: با توجه به روند پیش رو در استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، به طور قطع این ذخایر زیرزمینی تا ۱۰۰ سال دیگر ارزش امروزی را نخواهند داشت.

سلطانی اضافه کرد: باید به این نکته توجه کرد که مجال کوتاهی برای عرضه مناسب این ذخایر به دنیا در اختیار داریم و به زودی انرژی های نو جای انرژی های فسیلی را خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، به گفته برخی از کارشناسان برخی از انرژی های تجدید پذیر همچون انرژی‌ خورشیدی به‌زودی از گاز و نفت ارزان‌تر می‌شود به نوعی که تکنولوژی برق خورشیدی‌ از سه سال پیش حدود ۸۰ درصد ارزان شده است‌ و با توجه به رقابت زیاد، امید است‌ طی چند سال آینده از همه سوخت‌‌های فسیلی نیز ارزان‌تر شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×