اخبار نساجی

تخفیف های عجیب و غریب در بازار

 

تخفیف های عجیب و غریب در بازار

تخفیفهای عجیب و غریب برخی از فروشندگان این سوال را در اذهان به وجود آورده که مگر سود فعالیت آنها چقدر است که این قدر هم تخفیف می‌دهند؟!..

تخفیف زمانی از سوی فروشندگان به مشتریان به عنوان یک مشوق داده می‌شود که بازار در رکود قرار دارد یا این‌که فروشنده قصد دارد آخرین باقیمانده کالاهای خود را هرچه سریعتر بفروشد تا جا برای چیدن محموله بعدی باز شود. در چنین شرایطی از ابزار تخفیف برای فروش هرچه سریعتر کالا استفاده می‌شود.

در ایران نیز فرهنگ تخفیف وجود داشته که بیشتر در حوزه‌هایی مانند پوشاک و کفش مشاهده می‌شود. با این وجود تخفیفهای ارائه شده از سوی برخی فروشندگان آن‌قدر عجیب وغریب بوده که نمی‌توان دلیل خاصی برای آن پیدا کرد.

به عنوان مثال اخیرا یکی از فروشگاههای عرضه کفشهای برند شامل آدیداس و نایک تخفیف ۷۰ درصدی برای محصولات خود قائل شده است. سوال اینجاست که مگر فروشنده چقدر سود می‌کند که برای فروش محصولاتش تخفیف ۷۰ درصدی نیز قائل می‌شود؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین برخی فروشندگان روی در مغازه خود وعده تخفیف را به مشتریان می‌دهند، اما وقتی به داخل مغازه مراجعه می‌کنید، هیچ جنسی را به آن میزان تخفیف مشاهده نمی‌کنید. به نظر می‌رسد تخفیف به راهی برای کشاندن مشتریان به داخل مغازه تبدیل شده است.

در همین زمینه مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکوک بودن برخی حراجهای کفش می‌گوید: بعضا شاهد حراجهای ۵۰ تا ۶۰ درصدی کفش در بازار هستیم که واقعا مشخص نیست این حراجها با چه توجیه اقتصادی انجام می‌شوند.

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: باید بررسی کرد که حاشیه سود فروشندگان این حراجها چقدر است که حاضر می‌شوند حتی ۵۰ تا۶۰ درصد هم تخفیف دهند. ممکن است در این حراجها کفشهای قاچاق به فروش برسند که به همین دلیل فروشندگان حاضر می‌شوند تخفیفهای گسترده‌ای را روی فروش این کفشها به مشتریان بدهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×