اخبار نساجی

بانک مرکزی عراق بودجه کردستان این کشور را کاهش می‌دهد

 

بانک مرکزی عراق بودجه کردستان این کشور را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی عراق هشدار داد به علت اختلاف با دولت محلی کردستان بر سر فروش نفت، بودجه اقلیم کردستان را بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، علی الموسوی مشاور ارشد نوری المالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد متوقف شدن صادرات نفت از منطقه کردستان عراق بیش از ۳ میلیارد دلار به بودجه دولت مرکزی عراق زیان وارد کرده است .

بر اساس این گزارش دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان طی ماههای گذشته اختلافات شدیدی در خصوص صادرات نفت و تقسیم در آمد حاصل از فروش نفت داشته اند . بر این اساس ، وی افزود دولت مرکزی عراق یک هفته به اقلیم کردستان مهلت داده است تا با اعزام هیات کارشناسی در خصوص کاهش ۳ میلیارد دلاری از فروش نفت منطقه کردستان توضیحات لازم را ارائه دهند .

اقلیم کردستان عراق در ماه آوریل به علت اختلاف با دولت مرکزی بر سر سهم درآمد نفتی خود و مخالفت بغداد با سرمایه گذاری شرکتهای نفتی خارجی در منطقه کردستان ، صادرات نفت از این منطقه را متوقف کرده بود . کردستان ماه گذشته میلادی بار دیگر صادرات روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت را آغاز کرده است . این رقم در بودجه سالیانه این منطقه ۱۷۵ هزار بشکه در روز تعیین شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×