اخبار نساجی

شناسه کسب‌وکار بنگاه لازمه دریافت خدمات

 

شناسه کسب‌وکار بنگاه لازمه دریافت خدمات

با هدف تسهیل کار بنگاه‌ها و جلوگیری از ورود داده‌ها و اطلاعات موازی، یکپارچه‌سازی اطلاعات حوزه صنعت، معدن و تجارت توسط شناسه کسب و کار از ۱۵ مهرماه جاری اجرایی می‌شود.

دکتر مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام این خبر گفت: ارائه هرگونه خدمات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنفی که از این وزارتخانه دارای مجوز می‌باشند از تاریخ اعلام‌شده به بعد در همه سازمان‌های استانی، ستاد وزارتخانه، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تابعه تنها منوط به داشتن شناسه کسب و کار خواهد بود.

وی اظهار کرد: باتوجه به قانون استفاده حداکثری از توان داخل، که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و از سوی ریاست‌جمهوری نیز ابلاغ شده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است با راه‌اندازی سامانه‌ای که در دوره‌های متوالی به‌روز می‌شود، آخرین توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی را جهت آگاهی بخش‌های مختلف کشور ارائه کند.

دکتر غضنفری افزود: این شناسه زیرساخت اطلاعات صنعت و معدن است و براساس این بخشنامه، واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر و همه واحدهای معدنی، باید آمار تولید، توزیع، فروش، ذخیره‌سازی و اشتغال و صادرات خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز به‌صورت ماهانه و از طریق سامانه‌های اعلامی، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: سایر واحدهایی که مشمول این بند نیستند نیز، لازم است آمار و اطلاعات تولید، اشتغال و صادرات خود را هر سه ماه یکبار در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند.

وی تاکید کرد: اگر ارائه اطلاعات از سوی این واحدها صورت نپذیرد، شناسه آنها غیرفعال شده و ارائه خدمات به واحدها امکانپذیر نخواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×