اخبار نساجی

عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به کارگروه های بانکی است

 

عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به کارگروه های بانکی است

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان در ارتباط با کارگروه های بانکی است.

«محسن صالح نیا» در جلسه ستاد تسهیل واحدهای صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط فعلی استان، فعالان عرصه تولید متقاضی تقسیط مجدد بدهی ها، بخشش جرائم و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش هستند.

وی گفت: این جلسه با توجه به درخواست استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات و ارائه مصوبات لازم جهت برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی و با توجه به اختیاراتی که در دست این ستاد است در این استان برگزار شد.

وی افزود: با استناد به اصل ۳۸ قانون اساسی ۳۴۰ واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان که مشکلاتی در بخش های بیمه، سرمایه در گردش و تسهیلات داشته اند از طریق سامانه tashil.ir ثبت نام کرده و مشکلات آنها توسط کارشناسان بررسی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس ظرفیت ها در واحدهای تولیدی این موضوع در حال بررسی است و بخشی از منابع از طریق صندوق توسعه ملی به استناد قانون بودجه ۹۱ با تبدیل منابع به ریال و سپرده گذاری نزد بانک ها امکان تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی را فراهم آورده است.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بر اساس ظرفیت های آنها سه درصد سپرده از محل منابع صندوق توسعه ملی به بانک های صنعت و معدن، تجارت و کشاورزی اختصاص یافت تا نسبت به افزایش پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اقدام کنند.

وی افزود: تسهیلات عمدتا سرمایه در گردش است و به صورت یکساله از سپرده قانونی از صندوق توسعه ملی و منابع نزد بانک ها تامین می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×