اخبار نساجی

بررسی اصول سازماندهی و اداره تشکل های اقتصادی

 

 

کارگاه آموزشی “اصول سازماندهی و اداره تشکل های اقتصادی” هفته گذشته در محل اتاق تهران با حضور رؤسا و اعضای هیأت مدیره تشکل های صنعتی و اقتصادی کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این دوره آموزشی با هدف ایجاد شناخت دقیق و علمی از ساختار و نحوه سازماندهی تشکل های اقتصادی مطابق با مدل های جهانی و تجارب بین المللی برگزار شد و تشکل های اقتصادی استقبال خوبی از این دوره آموزشی به عمل آوردند.

در این دوره آموزشی موضوعاتی همچون کارکرد و ماموریت تشکل های اقتصادی، تفاوت نحوه اداره کردن آنها با سایر سازمان ها و اینکه چرا بسیاری از تشکل های اقتصادی در تحقق اهداف خود کامیاب نیستند و اثرگذاری لازم را بر محیط و سیاستگذاران ندارند مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین این مسئله که چه عارضه هایی در تشکل های اقتصادی بروز می یابند و علل ایجاد این نقیصه ها چیست و چه تدابیر و تغییراتی لازم است که در نحوه اداره تشکل ها صورت گیرد تا عملکرد آنها بهبود یابد، موضوعاتی بودند که در این دوره آموزشی مطرح شد.

از دیگر نکاتی که در این دوره آموزشی مورد بررسی قرار گرفت، این بود که چرا افرادی که بنگاه و شرکت های موفقی را پایه گذاری و اداره می

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کنند، در مدیریت تشکل های صنفی و اقتصادی کامیاب نیستند؟
همچنین این مسئله به بحث گذاشته شد که چرا برخی تشکل ها تنها به کلوپ و باشگاه گفت وگو تبدیل شده اند؟

تامین منابع تشکل ها نیز در این دوره آموزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به گفته مدرس این دوره آموزشی، تامین منابع مالی، یکی از مشکلات عمده تشکل های اقتصادی در دنیا و از جمله ایران است. از این رو، علیرضا سیاسی راد که هدایت و تدریس این دوره آموزشی را برعهده داشت، خاطرنشان کرد که برای تامین اعتبار در این بخش، نیاز به فروش خدمات است که تشکل ها باید به آن توجه کنند. این نکته نیز یادآوری شد که تشکل هایی که برای تامین منابع مالی خود تنها روی حق عضوریت حساب می کنند در بلند مدت دچار بی اعتمادی اعضا خواهند شد و به مرور مشروعیت خود را از دست خواهند داد.

همچنین در این دوره آموزشی عنوان شد که براساس گزارش رسمی سازمان جهانی کار، متوسط نیروی موظف تشکل های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته ۱۲۰ نفر است در حالی که این شاخص در کشورهای در حال توسعه فقط ۵ نفر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×