اخبار نساجی

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک: تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک: تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران درباره سخت گیری های گمرک برای ترخیص کالاهای وارداتی با توجه به شرایط تحریم گفت: تشریفات گمرکی فرآیند خاص خود را دارد و ۱۶ وزارتخانه و سازمان درترخیص یک محموله دخالت دارند.

حسن بقایی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این که تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست افزود: متاسفانه تا مشکلی درترخیص کالا به وجود می آید آن مشکل را متوجه گمرک می دانند درصورتی که تمام مشکلات ترخیص به گمرک ارتباطی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک  ایران درباره کمبود نهاده های دامی و روغن نباتی به دلیل عدم ترخیص از گمرک اظهارداشت: عدم ترخیص این کالاها ربطی به گمرک ندارد به طور مثال برای ترخیص نهاده های دامی باید وزارت جهاد کشاورزی مجوز قرنطینه برای آن صادر کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بقایی افزود: محموله هایی که وارد گمرک می شوند نیاز به اخذ مجوز از سازمانها و وزارتخانه های دیگر را داردو تا مجوز نباشد گمرک اجازه ترخیص ندارد از این رو همه مشکل عدم ترخیص کالا را متوجه گمرک می دانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک دراین باره که آیا گمرک پیشنهادی برای تسهیل امور گمرکی دارد یا خیر؟ گفت: برای سرعت بیشتر درترخیص کالا از گمرک تعامل بین سازمان استاندارد نزدیک شد به نحوی که استاندارد اجباری ۵ هزار و ۲۸ قلم ردیف کالایی به ۲ هزار قلم کالا کاهش یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×