اخبار نساجی

مصرف طلای کشور نصف شده است

 

مصرف طلای کشور نصف شده است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: مصرف طلای کشور از ۹۰ تن به ۴۵ تن کاهش یافته است.

به گزارش ندای انقلاب به نقل از فارس ، محمد کشتی‌آرای با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مورد میزان مصرف طلا افزود: مصرف طلای کشور قبلاً حدود ۹۰ تن در سال بود که اکنون با توجه به تغییر سلیقه مردم این میزان به نصف رسیده و حدود ۴۵ تن در سال است.

وی گفت: مردم دنبال سود آنی هستند و قبلاً بخشی از خرید طلا به خاطر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بود که این انگیزه اکنون به خرید سکه تبدیل شده، چون زودتر قابل نقد است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا مردم با پس‌اندازهای اندک وارد خرید بازار طلا و سکه شوند، گفت: نمی‌توان نسخه عام برای مردم ارائه کرد، چون شرایط هرکس فرق می‌کند و همان گونه که قرص آسپرین برای سرماخوردگی‌های عام مفید است، اما برای کسی که فشار خون دارد، همین قرص مفید ضرر دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کشتی‌آرای افزود: اگر کسانی که اطلاعات کافی دارند، وارد خرید بازار سهام شوند و در بورس سرمایه‌گذاری کنند، به نفع کشور است، اما اگر اطلاعات ندارند، باید با مشاوران اقتصادی و افراد قابل اعتماد مشورت کنند. بنابراین نمی‌توان به همه گفت که وارد کدام بازار شوند.

وی در مورد برنامه بانک مرکزی در پیش‌فروش سکه طلا گفت: من هم چنین چیزی شنیدم، اما اینکه این اقدام در شرایط کنونی برای جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در جامعه مفید است،یا نه به سیاست‌گذاری بانک مرکزی بستگی دارد و تشخیص بانک مرکزی است که سیاست‌های پولی را تنظیم می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تأکید کرد: اهرم کنترل نقدینگی در دست بانک مرکزی است.

کشتی‌آرای در مورد مصرف سالانه کل طلای کشور گفت: گرچه مصرف طلا کم شده، اما آمار دقیقی در دست نیست، البته در بخش مصنوعات طلا از ۹۰ تن به ۴۵ تن کاهش یافته است.

وی گفت:‌ قبلاً مردم برای پس‌انداز و پشتوانه به خرید طلا اقدام می‌کردند، اما اکنون به سمت خرید سکه و طلای خام و نه مصنوعات راغب شده‌اند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد اینکه آیا پشتوانه اصلی پول ملی هنوز طلاست، گفت: پشتوانه پول هر کشور به عوامل متعدد بستگی دارد و به جز سرمایه نقدی و سپرده‌های ارزی و طلا جواهرات، علم و تکنولوژی، کارخانه‌ها، راهها، پشتوانه پول و اقتصاد هر کشوری هستند که در کشور ما هم این گونه است.

کشتی‌آرای گفت: طلا و جواهر و معادن و کارخانه‌ها پشتوانه اصلی پول ایران هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×