اخبار نساجی

کرمانشاهی: کاهش شدید ثبت‌سفارش کالاهای لوکس

 

کرمانشاهی: کاهش شدید ثبت‌سفارش کالاهای لوکس

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، اعلام کرد: از زمانی که ارز مبادلاتی تنها بر اساس اولویت‌های کالایی اختصاص می‌یابد، ثبت سفارش کالاهای لوکس به شدت کاهش یافته است.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات برخی از کالاها به صورت موقتی است، گفت: کار کارشناسی بر روی فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی همچنان ادامه دارد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: از زمانی که اولویت‌بندی‌های کالایی انجام شده و بر اساس آنها، ارز مرجع تعلق می‌گیرد، شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که واردات کالاهای لوکس به کشور به شدت کاهش یابد و این امر، هدف مدیریت واردات را که از سوی دولت پیگیری می‌شود، محقق می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که شرایط را به گونه‌‍ ای پیش ببرد که ارز به کالاهایی اختصاص یابد که واقعا نیاز کشور هستند و باید با حمایت دولت، برای رفع مایحتاج مورد نیاز مردم وارد شوند. این در شرایطی است که تا پیش از اینکه اولویت‌بندی کالایی انجام شود، روند واردات کالاهای لوکس افزایش یافته بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته کرمانشاهی، هم اکنون اولویت ۳ تا ۸ در اتاق مبادلات، ارز دریافت می‌کنند و با غربالگری که در حال انجام است، امیدواریم بتوانیم کالاهایی که در اولویت ۹ قرار دارند؛ اما به نوعی مورد نیاز کشور هستند، وارد شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×