اخبار نساجی

بازگشت لایحه قاچاق کالا و ارز به مجلس/ جلوگیری از گریز سودجویان اقتصادی

 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه بهتر است برخی دستگاه ها در مسائل اقتصادی اظهارنظر نکنند، از بازگشت دوباره لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان خبر داد.

فداحسین مالکی از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین آیین‌نامه اجرایی بعد از ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه فرادستگاهی این ستاد، باید با نگاهی عمیق و کلان وظایف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در نظر گرفت.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: لازم است اعضای این کمیته در تدوین آیین‌نامه اجرایی، جمله به جمله فرمان رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند.

وی ملاک اعضای کمیته اجرایی را فرمان رهبر معظم انقلاب در این مورد عنوان و خاطرنشان ‌کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور آرامش مهم‌ترین مساله در اقتصاد به شمار می‌رود.

مالکی خواستار توجه و دقت دستگاه‌ها در مسائل اقتصادی شد و تصریح کرد: بهتر است برخی دستگاه‌ها در مسائل اقتصادی اظهار نظر نکنند، تا تبعات ناشی از آن متوجه معیشت مردم نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تلاش ستاد برای تصویب هرچه سریع‌تر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اظهار داشت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۷ ماه پیش در مجلس هشتم به تصویب و به شورای نگهبان قانون اساسی ارسال شد که این شورا پس از اصلاحیه، این قانون را تأیید و برای اعمال نظر به قوه قضائیه ارسال کرد.

وی ادامه داد: در آخرین مرحله رئیس محترم قوه قضائیه، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تأیید و این لایحه برای سیر روند تصویب به مجلس ارائه شده که انتظار می‌رود مجلس محترم همانطوری ‌که تا به حال عنایت داشته هر چه سریع‌تر ایرادات شورای نگهبان را برطرف کند.

مالکی با بیان اینکه قانون فعلی به هیچ عنوان متناسب با شرایط کشور نبوده و محمل مناسبی برای قاچاقچیان و سودجویان بین‌المللی به خصوص در عرصه قاچاق کالاهای داخلی است، تأکید کرد: با تصویب هرچه سریعتر این قانون می‌توان در این شرایط حساس از هر نوع گریز سوء استفاده کنندگان اقتصادی جلوگیری کرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اهمیت جایگاه ستاد در حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: با ارتباط مثبت و سازنده معاون حقوقی و امور مجلس ستاد با نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات مشترک با رؤسا و اعضای کمیسیون‌های مختلف به دنبال راهکارهایی برای نظم و انضباط اقتصادی و همچنین به تصویب رساندن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کوتاه‌ترین زمان هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×