اخبار نساجی

موج تحریم های ضدایرانی به یورو رسید؛ معاملات یورویی تحریم می شود؟!

این لایحه که قرار است هفته اینده ارائه شود به منظور بستن تمام راه های دور زدن تحریم هایی است که علیه ایران در ۱۸ماه گذشته اعمال شده است.

کنگره امریکا در حال برنامه ریزی برای دور جدیدی از تحریم ها ضد ایران است که برای سیستم پرداخت بین المللی بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.

به گزارش فایننشال تایمز، در این لایحه پیشنهادی بخشی از اقدامات طراحی شده برای بانک مرکزی اروپاست تا با فشار بر بانک مرکزی اروپا از انجام معاملات یورویی شرکت ها و افراد ایرانی بیشتر جلوگیری شود.

این لایحه که قرار است هفته اینده ارائه شود به منظور بستن تمام راه های دور زدن تحریم هایی است که علیه ایران در ۱۸ماه گذشته اعمال شده است. سخت ترین تحریمی که پیش از این اعمال شده بود، تحریم معمالت نفت ایران با دلار بود که این تحریم درمورد سایر ارزها کمتر موفق بوده است.

فایننشال تایمز تاکید می کند که تحریم ایران از آن مواردی است که با وجود شکاف عمیق بین دو حزب آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه، به شدت مورد حمایت هر دو حزب است. با این حال به نظر می رسد فشار آمریکا به بانک مرکزی اروپا، یا سنگ بنای سخت تر کردن تحریم ها می تواند ریسکی باشد در تضعیف روابط ایالات متحده آمریکا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا. اتحادیه اروپا سال گذشته با تحریم واردات نفت از ایران، عنصری مرکزی تشدید تحریم ها علیه ایران بود.

لایحه جدید پیشنهادی برای تحریم ایران به گونه ایست که نهادهای مالی که با انجام معاملات از طریق سیستم “تارگت ۲ ” که در نهایت به نفع اشخاص ایرانی تمام می شود؛ مجازات خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی از اعضای کنگره می گوید که این قانون با تمرکز بر بانک مرکزی اتحادیه اروپا یک قدم بزرگ به شمار می رود اما این راهیست که اتحادیه اروپا مطمئن خواهد شد که ایران دیگر از این سیستم برای پرداخت های مالی خود استفاده نمی کند.

در همین زمینه بانک مرکزی اروپا نیز برای پیروی از تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اعلام آمادگی کرده است. ااین بانک تاکید کرده است که از بابت شفافیت و پاکی معاملات خارجی خود مطمئن است اما هرگونه تحریم علیه ایران به تصمیم اتحادیه اروپا انجام می شود نه به صلاحدید بانک مرکزی این اتحادیه.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×