اخبار نساجی

آزاد شدن واردات پنبه با هدف حمایت از صنعت نساجی و پوشاک صورت گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با توجه به مصوبه هیئت وزیران که واردات پنبه را از همه کشورهای تولید کننده آزاد کرد پیش بینی می‌شود این امر در قیمت پنبه تاثیرگذار باشد.

ایلنا: آزاد شدن واردات پنبه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنعت نساجی و پوشاک صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیر کل صنایع نساجی وپوشاک وزارت صنایع ومعادن در این خصوص گفت: با توجه به آزاد شدن واردات پنبه، مشکل افزایش قیمت پنبه که ناشی از بحران های بین المللی است کم تأثیرتر می شود.
مهدی اسلام پناه افزود : با توجه به مصوبه هیئت وزیران که واردات پنبه را از همه کشورهای تولید کننده آزاد کرد پیش بینی می‌شود این امر در قیمت پنبه تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به مصوبه اخیر واردات پنبه که به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی هیئت وزیران صورت گرفت یادآور شد: براین اساس ، واردات پنبه از کشورهای تولیدکننده با ارائه گواهی بهداشت کشور مبدا و رعایت قرنطینه مجاز است.
اسلام پناه با بیان اینکه واردات پنبه از عوامل تعیین کننده قیمت نخ در سیستم ریسندگی پنبه ای است اضافه کرد: پس از مذاکرات و پیگیری های فراوان و حمایت های بی دریغ وزیر صنایع و معادن و مدیران و مسئولان مرتبط با وزارت بازرگانی، واردات پنبه آزاد شد و امیدواریم با تصویب این مصوبه به توفیقات روز افزونی در این زمینه دست یابیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×