اخبار فرش ماشینی

آمادگی مجموعه DOMOTEX برای شروع مجدد در سال ۲۰۲۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

توجه: همانطور که مطلع هستید و قبلا هم اطلاع رسانی کرده بودیم نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا در کشور آلمان کنسل شده است. اما از انجایی که این مقاله قبل از اعلام رسمی کنسلی نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ توسط تیم تحریریه کهن تهیه شده است و حاوی مطالب مهم و مفیدی است ترجیح دادیم با وجود عدم برگزاری نمایشگاه آنرا منتشر کنیم …

DOMOTEX، نمایشگاه تجاری پیشرو در زمینه فرش و کفپوش، قرار است در سال ۲۰۲۲ مجدداً راه اندازی شود. اولین رویداد زنده صنعت کفپوش از زمان شیوع بیماری همه گیر در بخش جنوبی مرکز نمایشگاه هانوفر از ۱۳ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است، گزینه‌های مختلف مشارکت مجازی در این رویداد نیز موجود است.

جامعه DOMOTEX مشتاق به اتحاد مجدد است

به عنوان یک نمایشگاه تجاری فشرده که در سالن‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ برگزار می‌شود، DOMOTEX 2022 اولین فرصت را به جامعه جهانی DOMOTEX می‌دهد تا دوباره متحد شوند و آخرین محصولات و روندها را از زمان شروع همه گیری تقریباً دو سال پیش بررسی کنند. برای ایجاد این امکان، پذیرش غرفه داران و بازدیدکنندگان توسط مقررات “۳G” (“3G” مخفف آلمانی به معنای اثبات واکسیناسیون، اثبات بهبودی یا نتیجه آزمایش منفی کووید است) و اقدامات بهداشتی سختگیرانه انجام می‌گیرد.

Sonia Wedell-Castellano، مدیر جهانی DOMOTEX در Deutsche Messe توضیح داد: “بسیاری از غرفه داران و شرکای بازار ما به شدت علاقه مند هستند که دوباره دور هم جمع شوند تا بار دیگر انجام همه امور را به سرعت بالا برسانند. دیگران هنوز با چالش‌ها و خطرات مرتبط با بیماری همه گیر مواجه هستند که به نظر آنها ممکن است در مورد مشارکت حضوری، محدود کننده باشد.

همچنین شرایط مختلف حاکم مانند مسائل سیاسی و اقتصادی حل نشده که بخش‌هایی از جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث ایجاد ابهام در بازار می‌شود. این به این معناست که بسیاری از غرفه‌داران تصمیم گرفته‌اند تا ژانویه سال ۲۰۲۳ در DOMOTEX شرکت نکنند ”

وی همچنین افزود: “با وجود این، ما تصمیم گرفته‌ایم که مطمئن و رو به جلو حرکت کنیم و DOMOTEX را در سال ۲۰۲۲ با رویکردی حضوری برگزار کنیم. این نمایشگاه متمرکز و فشرده خواهد بود. اکنون در چند روز آینده درباره این مفهوم تعدیل شده با شرکت‌های نمایشگاهی صحبت خواهیم کرد. به هر حال، بیش از نیمی از غرفه داران نمایشگاه متعهد به شرکت در DOMOTEX پیش رو هستند. بنابراین ما با هدف مشترک شروع مجدد رویداد در ژانویه آینده با هم متحد می‌شویم”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرش ماشینی

رویداد حضوری با امکان مشارکت مجازی

دو دسته از دسته‌بندی‌های نمایشگاه – یعنی فرش‌ها و قالیچه‌های دستباف و فرش‌های ماشینی – در سالن‌های ۱۱ و ۱۲ به نمایش گذاشته می‌شوند. تمام قالب‌های ویژه‌ای که تاکنون تبلیغ شده‌اند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده در غرفه‌های یکی از سالن‌های ۱۱، ۱۲ یا ۱۳ اجرا می‌شوند. بنابراین غرفه داران اختصاص داده شده به سالن های ۱۱ و ۱۳ تحت تأثیر تغییرات قرار نمی‌گیرند. غرفه داران فناوری نصب و کاربرد در مجاورت مشتریان خود در سالن ۱۳ خواهند بود.

هم برای غرفه داران و هم برای مهمانان آنها از سراسر جهان، مفهوم نمایشگاه تجاری ترکیبی جدید برای DOMOTEX باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از خدمات دیجیتال جدید و گزینه‌های مشارکت مجازی می‌شود. تمام کسانی که نمی‌توانند شخصاً به این نمایشگاه سفر کنند، می‌توانند به صورت مجازی در آن شرکت کنند. به عنوان مثال، فرمت DOMOTEX TV که در DOMOTEX قبلی راه اندازی شده بود، گسترش یافته است و اکنون شامل یک برنامه کنفرانس آنلاین برای کل مدت نمایش است که شامل ارائه‌های زنده، مصاحبه‌ها و گفتگوهای پنل می‌شود.

برنامه کنفرانسی که توسط Yasmine Blair مجری تلویزیونی مستقر در برلین اداره می‌شود، به صورت زنده از سالن ۱۲ پخش خواهد شد. در یک محیط شاد که دارای مراحل متعدد و سالن شبکه‌ای برای شرکت کنندگان است، درگیر شدن در گفتگوی پربار برای همه علاقمندان لذت بخش‌تر خواهد بود.

نمایشگاه دموتکس ترکیه (خاور میانه) ؛ شیرین مثل باقلوای آنتپ!!

پشتیبانی کفپوش – صنعت

این شور و شوق بین بازدیدکنندگان آینده نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. به گفته Wernfried Fesenberg، مدیر Schlau Heimtex Einkaufs GmbH: “ما از اینکه DOMOTEX دوباره در سال ۲۰۲۲ راه اندازی می‌شود، هیجان زده هستیم. نمایشگاه‌های تجاری، بسترهایی حیاتی برای شناسایی و خرید محصولات جدید و ایجاد شبکه با همتایان صنعت هستند. در طول ۱۸ ماه گذشته، ما از فرصت‌های ارتباط چهره به چهره محروم بوده‌ایم، بنابراین ما و خریداران ما واقعا مشتاق حضور در DOMOTEX در این ژانویه هستیم”

Knutzen Wohnen GmbH نیز به این نمایشگاه خواهد آمد. Peter Knutzen به عنوان مدیر توضیح می‌دهد که: “ما در نمایشگاه حضور خواهیم داشت زیرا DOMOTEX یک پلتفرم مهم برای ما است و ما می‌توانیم همه تامین کنندگان خود را به طور همزمان ببینیم. DOMOTEX ساده‌ترین راه ممکن برای دستیابی به کل بازار را برای ما فراهم می‌کند. ما آخرین نوآوری‌ها و محصولات جدید را مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر، حضور در نمایشگاه‌های داخلی به پیشنهاد تامین‌کنندگان ما تنها به میزان محدودی امکان‌پذیر است”

این بیانات توسط Sabine Wiegand، مدیرعامل انجمن صنعتی Fachhan¬delsring GmbH به اشتراک گذاشته شده است: “در چند ماه گذشته، همه ما به این نکته پی برده‌ایم که در حالیکه ارتباطات دیجیتال به خوبی کار می‌کند، جایگزینی برای گفتگوی رو در رو و گردهمایی‌های واقعی نیست. ما سال‌هاست که در DOMOTEX شرکت کرده‌ایم، زیرا مرکز بین‌المللی صنعت کفپوش است که در آن می‌توانیم مروری بر آخرین محصولات و روندها داشته باشیم و شبکه‌های خود را گسترش دهیم. همچنین ما واقعاً برای توانایی درگیر شدن در گفتگوی سازنده و رو در رو با شرکای خود ارزش قائل هستیم.”

نمایشگاه دموتکس domotex
نمایشگاه دموتکس domotex

اقدامات بهداشتی و پیشگیری از انتقال بیماری

برای اطمینان از سلامت و رفاه همه شرکت کنندگان در سراسر سالن‌های نمایشگاه، رستوران‌ها و حتی هتل‌ها، اقداماتی اتخاذ شده است. پذیرش در DOMOTEX منوط به ارائه مدرک ایمن سازی در برابر COVID-19 یا بهبودی از آن و یا نتیجه آزمایش منفی است. اقدامات موجود در آلمان به عنوان “۳G” نامیده می‌شود که مخفف “geimpft، genesen، getestet” (واکسیناسیون، بازیابی یا آزمایش شده) است. همه افراد حاضر در محل باید مشخصات خود را برای اهداف ردیابی تماس ارائه دهند و همیشه حداقل ۵/۱ متر از دیگران فاصله داشته باشند.

برای تسهیل رعایت مقررات فاصله گذاری، فضای کافی در تمامی قسمت‌های ورودی، سالن‌های نمایشگاه و اتاق‌های کنفرانس و جلسات در نظر گرفته خواهد شد. دستگاه‌های ضد عفونی کننده دست به صورت استراتژیک در سراسر محوطه قرار خواهند گرفت. دستگیره‌های درها، نرده‌ها و سایر سطوحی که اغلب لمس می‌شوند در فواصل زمانی معین تمیز و ضدعفونی می‌شوند و همچنین دستشویی‌ها نیز تمیز می‌شوند. همه افراد ملزم به پوشیدن ماسک‌های پزشکی (FFP2 یا OP) هستند.

نمایشگاه دموتکس - دموتکس آلمان 2017

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×