اخبار نساجیاسلاید شو

سمینار آموزشی آشنایی با استانداردهای بین المللی صنعت نساجی

سمینار آموزشی آشنایی با استانداردهای بین المللی صنعت نساجی با همکاری اتحادیه تولید و صادرات نساجی ایران در محل اتاق بازرگانی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه برگزار گردید. در این سمینار آموزشی که با حضور نمایندگان شرکت های نساجی برگزار شد آقای دکتر احسان اکرامی نماینده موسسه اتریشی اکوتکس در ایران به روز ترین اطلاعات در مورد استانداردهای بین المللی نساجی و ضرورت اهمیت آنها برای واحدهای نساجی را ارایه کردند.

آقای دکتر اکرامی در رابطه با این سمینار آموزشی به خبرنگار مجله کهن گفت: همانطور که مستحضرید در ایران از نظر آگاهی از استانداردهای بین المللی نساجی کمبودهایی وجود دارد و بسیاری از شرکت ها هم ضرورت آنرا درک نکرده اند.

سمینار آموزشی آشنایی با استانداردهای بین المللی صنعت نساجی

ما در این سمینار و سمینارهای مشابه قصد داریم ضمن افزایش آگاهی فعالان این صنعت با استانداردهای بین المللی نساجی اهمیت این استانداردها برای محیط زیست و سلامت انسان را یادآوری کنیم.

ایشان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر از نظر تعداد گواهی نامه های استاندارد بین المللی در مقایسه با سایر کشورها در چه وضعی قرار داریم به خبرنگار مجله کهن گفت: اصولا نمی توان در حال حاضر صنعت نساجی و پوشاک ایران را از نظر توانایی و میزان صادرات با کشورهای پیشرو نساجی مقایسه کرد و ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود. اما اگر بخواهیم چنین مقایسه ای انجام دهیم باید گفت که در حال حاضر تعداد شرکت های دارای گواهی نامه های استاندارد بین المللی در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند پاکستان و ترکیه بسیار کمتر است. برای مثال گواهی نامه های استاندارد بین المللی اکوتکس در ترکیه حدودا ۵۰ برابر گواهی نامه های صادره در ایران است.

ایشان در ادامه به ارتباط نزدیک صادرات پوشاک و کالاهای نساجی و اخذ گواهی نامه های بین المللی اشاره کرد و گفت: قطعا دسترسی به بازارهای جهانی نساجی و پوشاک یکی از دلایلی است که شرکت ها اقدام به اخذ گواهی نامه های استاندارد بین المللی میکنند چرا که امروز تقریبا هیچ شرکت بین المللی اعم از تامین کنندگان تا فروشگاه های زنجیره ای بزرگ دنیا کالاهای فاقد این استاداردها را خریداری نمی کنند چرا که در اروپا و آمریکا سطح آگاهی عمومی مردم و خریداران نهایی به قدری از ضرورت و اهمیت استانداردهای نساجی بالارفته که چنین کالاهایی به یک مطالبه عمومی بدل شده تا همه سهمی در آینده سبز تر کره زمین و سلامت انسان و به ویژه کودکان داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سمینار آموزشی آشنایی با استانداردهای بین المللی صنعت نساجی
سمینار آموزشی آشنایی با استانداردهای بین المللی صنعت نساجی

در انتها آقای دکتر اکرامی در مورد لزوم وجود این استاندرادها نیز گفت: داشتن استانداردهای بین المللی نساجی امروزه دیگر یک آپشن لوکس برای شرکت های به شمار نمی رود بلکه به یک الزام بدل شده است. به طور خلاصه این استانداردها روی اصول بنیادی و اساسی مانند :‌ حفظ محیط زیست با تولید کالاهای نساجی سبز و پایدار – محافظت از سلامت انسان با تولیدات فاقد مواد مضر شیمیایی برای پوست و بدن و تولید منصفانه با رعایت حقوق کارگران و ایجاد شرایط کاری مناسب برای آنها اعم از محیط کار و شرایط پرداخت عادلانه تمرکز دارد.

 

استانداردهای نساجی اوکوتکس OekoTex

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×