اخبار نساجی

اصلاح پول ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بانک مرکزی اطلاعیه شماره یک خود را درباره طرح «اصلاح پول ملی» منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه در نخستین گام وب سایت «طرح اصلاح پول ملی» از روز شنبه راه‌اندازی می‌شود تا عموم مردم دیدگاه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است: “با استعانت از درگاه حضرت دوست و در آستانه نیمه شعبان، میلاد فرخنده منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) وب سایت «طرح اصلاح پول ملی» به نشانی: Reform.cbi.ir راس ساعت ۱۲ روز شنبه مورخ ۲۵ تیر ۹۰ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این سایت در راستای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و علمی به صاحب‌نظران اقتصادی، رسانه‌های گروهی و عامه مردم شکل گرفته است. از دیگر اهداف شگل‌گیری این سایت می‌توان به فراهم آوردن بستر مطالعاتی و تحقیقاتی مناسب برای صاحبنظران و پژوهشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی، طرح سئوالات و دیدگاه‌ها و نیز انجام نظرسنجی‌های مختلف اشاره کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح پول ملی به عنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی در ۲۴ ماه گذشته موضوع را از جوانب مختلف تحت بررسی‌های کارشناسانه قرار داد.
در این راستا، در جلسه روز یکشنبه ۱۹ تیرماه هیات دولت، رییس‌کل بانک مرکزی به همراه معاون اقتصادی بانک، گزارشی از نتایج بررسی‌های بانک مرکزی ارائه کرد و پس از آن سوالات و ملاحظات مطرح شده از سوی اعضای هیات دولت از سوی رییس کل بانک مرکزی توضیح داده شد.
در این جلسه اشاره شد طرح در افق زمانی منطقی قابلیت اجرایی دارد و البته از الزامات توفیق آن، اطلاع رسانی کافی، آشنا ساختن افکار عمومی با ابعاد مختلف طرح و ارائه آموزش‌های مکفی است. در ضمن اشاره شد که بانک مرکزی آمادگی لازم در ابعاد فنی و عملیاتی را کسب کرده و قادر است در زمان مقتضی، اقدامات اجرایی مورد نیاز را انجام دهد.

در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ستاد اجرایی ناظر بر طرح اصلاح پول ملی تحت نظر معاون اقتصادی که با حکم ریاست کل بانک، مسئولیت اجرای طرح را برعهده گرفته‌اند، تشکیل شده است.
این ستاد از ماه‌ها قبل به طور مستمر و منظم جلسات هفتگی برگزار کرده و جنبه‌های گوناگون طرح از قبیل حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، حسابداری، فن‌آوری اطلاعات، روابط عمومی و غیره مورد بررسی و تحلیل موشکافانه دقیق واقع شده است. در این راستا و با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه ساختن افکار عمومی، پایگاه اطلاع رسانی “طرح اصلاح پول ملی” طراحی شده که دارای قابلیت‌های ارائه مقالات تخصصی، انجام نظرسنجی‌های عمومی و تخصصی، پرسش و پاسخ، تالار گفت‌وگو و نظایر آن است.

متعاقب ارائه گزارش مبسوط بانک مرکزی در زمینه اقدامات انجام شده درخصوص اصلاح پول ملی در جلسه هیات دولت، دولت ضمن تقدیر از گزارش مذکور و تایید مفاد کلی آن با حذف چهار صفر از پول ملی و درنظر گرفتن واحدپول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت کرد و مقرر شد پایگاه مزبور هرچه سریع تر رونمایی شود تا هموطنان بتوانند ضمن استفاده از مطالب آن، سوالات و نظرات خود را با مسئولان درمیان بگذارند.
همچنین تاکید شد به موازات اخذ نظرات آحاد جامعه طی نظر‌سنجی‌های مختلفی که در این پایگاه انجام می‌شود، گزارش‌های تحلیلی براساس نتایج همه پرسی ها تهیه و در حوزه سیاستگذاری‌های مربوطه مورد استفاده قرار گیرد.
علاوه برآن، مقرر شد پیش نویس لایحه اصلاح پول ملی در کارگروه تحولات اقتصادی مطرح و پس از نهایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود
خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×