اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

انواع فرش ماشینی جدید کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در صورتی که به دنبال یک کفپوش مناسب در بین انواع فرش ماشینی برای خانه خودت هستی بدون شک انتخاب فرش کاشان برای داشتن یک دکور زیبا می تونه شما را به خود جذب کنه.

فرش کاشان دارای انواع مختلفی هست و به همین دلیل ، خریدار ممکنه در انتخاب این کفپوش برای منزل دچار دودلی بشه، که برای شما ما انتخاب فرش را آسان کرده ایم چونکه قراره با خوندن این مقاله یک کارشناس فرش بشی و بهترین کفپوش رو برای منزلت خریداری کنی.

برای اینکه انواع فرش کاشان مشخص باشه باید گفت که این کفپوش ماشینی در انواع شانه ها به بازار عرضه شده که با بالا رفتن تعداد شانه فرش ریزبافت تر میشه و نقش و نگار فرش زیباتری رو هم به همراه خواهید داشت.

پس همانطور که مشخص هست اگه به دنبال یک فرش لاکچری و زیبا برای دکوراسیون هستی باید فرش رو با تراکم و شانه بالا خریداری  کنی تا نقش و طراحی فرش به زیبایی جلوش رو بتونه به شما نمایان کنه.

فرش های کاشان از پایین ترین نشانه های ممکن تا بالاترین شانه ها از گذشته تا به امروز به تولید رسیده و اکنون بالاترین شانه فرش متعلق هست به فرش های ۱۶۰۰ شانه که از تراکم ۴۵۰۰ برخوردار هستند ( این فرش ها رو مثل فرش دستباف حتی می توانید تا کنید و داخل چمدان قرار بدید.)

خب چیزی که برای ما مشخص شد فرش های ۱۶۰۰ شانه دارای زیبایی خاص و حتی قابلیت حمل آسان رو دارند ، ولی مسئله ای که مطرح میشه این هست که آیا این فرش عیوب هم داره و یا خیر !

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ما در ادامه این مقاله قصد دارید تمامی فرش های ماشینی کاشان رو به شما معرفی کنیم تا برای منزلتون بهترین فرش ماشینی رو با توجه به معیار هایی که وجود داره خریداری کنید.

انواع فرش ماشینی جدید کاشان با راهنمای خرید فرش

شانه مختلف در انواع فرش ماشینی

 اولین زمینه ای که قصد دارم براتون فرش ماشینی رو بررسی کنم از نظر تعداد شانه هست که دارای انواع مختلفی هم برای شما خواهد بود پس در صورتی که به دنبال شانه های مختلف فرش هستی در ادامه همراه این مقاله باش.

فرش های کاشان به صورت ۳۵۰ ، ۴۴۰ ، ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۰۵۰ ، ۱۲۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ شانه روانه بازار شده که محبوبترین این فرش ها از ۷۰۰ شانه تا ۱۶۰۰ شانه است و از شانه های پایینتر بیشتر برای سفره خانه ها و فرش های تشریفاتی استفاده میشود.

در صورتی که میخوای بدونی از این شانه ها باید چه فرشی رو انتخاب کنی ما برای شما یک مقایسه کامل رو آماده کردیم که میتونی مطالعش کنی:

۱-علت انتخاب فرش ۷۰۰ شانه !

در پاسخ این پرسش باید بگم که فرش های ۷۰۰ شانه نسبت به نسل های قبلی خودش که ۳۵۰ ، ۴۴۰ و ۵۰۰ هستش از تراکم بسیار مناسب تری برخوردار هستش و ریزبافت تر بوده و به طور کلی میشه گفت که تعداد شانه استاندارد در یک فرش در محصولات فرش ۷۰۰ شانه به کار رفته.

برای توضیح کامل ترش باید اینجوری توضیح بدم که فرش های ۷۰۰ شانه نه خیلی نخ های خواب به کار رفته شده از هم دورن و نه خیلی نزدیک و به همین دلیل ضخامت نخ خواب به کار رفته شده در این فرش بالاتر بوده و حتی عمر این فرش نسبت به فرش های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ شانه هم می تونه بالاتر باشه.

البته این موضوع برای عمر بالای ۲۰ سال مطرح هست ، چونکه فرش های کاشان بین ۱۵ سال تا ۲۰ سال قادر هستند به عنوان کفپوش خانه شما عمر کنند.

در ضمن فرش های ۷۰۰ شانه به دلیل تراکم مناسب به کار رفته شده از قیمت مناسبی هم نسبت به شانه های بالاتر برخوردار هستند ، پس اگه هزینه صرفه جویانه برای شما مطرح هستش در راهنمایی خرید فرش من به شما خرید فرش ۷۰۰ شانه رو توصیه میکنم.

۲- فرش ۱۰۰۰ شانه :

نسبت به محصولات ۷۰۰ شانه از تراکم و شانه بالاتری برخوردار هستش و در صورتی که در بین انواع فرش ماشینی به دنبال یک فرش با قیمت مناسب و شانه بالاتر از ۷۰۰ هستی ، فرش های کاشان به صورت ۱۰۰۰ شانه انتخاب خیلی مناسبی میتونه برای خرید باشه.

خب فرش های ۱۰۰۰ شانه تراکمشون ۳۰۰۰ هستن که نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه که به صورت تراکم ۲۵۵۰ به تولید میرسند یک گام برای شما بالاتر خواهد بود.

این هم باید گفت که فرش های هزار شانه کاشان به صورت ۸ ، ۱۰ و جدیدا ۱۴ رنگ به تولید میرسه که افزایش پیدا کردن این تعداد رنگبندی برای شما برابره با قشنگ تر شدن فرش.

پس اگه به دنبال خرید مقرون به صرفه با تراکم بالاتر هستی فرش ۱۰۰۰ شانه یک انتخاب جذاب برای شما هست.

۳- انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه !

موضوع دیگری که برای شما مطرح میشه انتخاب فرش ۱۲۰۰ شانه در بین انواع فرش ماشینی هستش ، پس اگه میخوای این فرش رو خریداری کنی بهتره که از ویژگی های این فرش هم بدونی.

این فرش دارای تراکم ۳۶۰۰ هست و به صورت ۸ رنگ به تولید رسیده ، ویژگی اصلی فرش های ماشینی هزار و دویست شانه ریز نقش و نگار بودن این کفپوش ماشینی هست.

پس در صورتی که میخوای فرشی که خریداری میکنی از این ویژگی ها پیروی کنه ، پس حتما این فرش رو خریداری کن و از اون برای کفپوش خانه ای که داری استفاده کن.

ولی باید بگم که فرش های ۱۲۰۰ شانه نسبت به ۷۰۰ دارای معایبی هم هستند ، همونطور که مشخص هست فرش ۱۲۰۰ شانه قیمتش خیلی بالاتر از ۷۰۰ شانه خواهد بود پس اگه به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستی ، من به شما فرش های ۱۲۰۰ و شانه های بالاتر رو پیشنهاد نمیکنم.

۴- انتخاب و خرید فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان

در بین انواع فرش ماشینی این فرش ۱۵۰۰ شانه بود که ۲ سال پیش وارد بازار فرش کاشان و تولیدی های کارخانه شد این فرش که دارای تراکم ۴۵۰۰ هستش خیلی ریز بافت بوده و نظر شما رو خیلی سریع می تونه به خودش جذب کنه.

همونطور که گفته شد این فرش خیلی ریز بافت هستش و اگه شما این فرش رو کنار یک فرش دستباف هم قرار بدید تفاوتی رو حس نخواهید کرد ، پس در صورتی که میخواهید یک فرش دستباف رو با هزینه ای خیلی مناسب تر خریداری کنید فرش های ۱۵۰۰ شانه انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

حمل و جابجایی این فرش ها برای شما خیلی راحت هستش و شما میتونید حتی فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه رو داخل یک چمدان قرار بدید و جابجاش کنید و این موضوع ارسال فرش رو هم به سراسر ایران راحت تر کرده.

۵- انتخاب فرش ۱۶۰۰ شانه کاشان

آخرین و بالاترین تعداد شانه ای که برای محصولات فرش ماشینی کاشان مطرح شده فرش های ۱۶۰۰ شانه در بین انواع فرش ماشینی هست که مانند فرش های ۱۵۰۰ دارای تراکم ۴۵۰۰ هست.

ویژگی های به کار رفته شده برای فرش های ۱۶۰۰ شانه مثل ۱۵۰۰ شانه هست ، اما اگه به دنبال یه فرش با تعداد شانه بالاتر و ریزبافتر از ۱۵۰۰ هستی خب کارخانه کاشان برای شما فرش های ۱۶۰۰ شانه رو آماده کرده.

البته باید بگم که فرش های ۱۶۰۰ شانه به دلیل جدید بودنشون طرح و نقش زیادی ندارند و اگه شما یک فرد سخت پسند هستید ممکنه از طرح های موجود از این فرش خوشتون نیاد ، به طور مثال برای فرش های ۱۶۰۰ شانه حدود ۳۰ طرح موجود هست در صورتی که در انواع فرش های ماشینی برای فرش های ۷۰۰ شانه بیشتر از ۷۰۰ الی ۸۰۰ طرح موجود هست.

جنس نخ خواب به کار رفته شده در انواع فرش ماشینی

علاوه بر تفاوت انواع فرش ماشینی در تعداد شانه در جنس نخ خواب به کار رفته شده هم این فرش هم متفاوت هستند و اگه به دنبال خرید فرش با کیفیت عالی هستی پس باید نخ استفاده شده در فرش خریداری شده ای که قصد سفارشش رو داری به صورت درجه یک باشه.

نخ خواب مختلفی برای تولید فرش ماشینی استفاده میشه ، کدوم از این نخ ها دارای کیفیت و عمر بالاتر هست ؟! این سوالی هست که در این قسمت قصد داریم به اون پاسخ بدیم.

به طور کلی در ابتدا باید بگم که بیشترین نخ های استفاده شده برای تولید فرش های ماشینی به صورت آکریلیک هیت ست شده ، بی سی اف ، ورژین و جنس ریون هستش.

بریم به سراغ مقایسه این نخ ها در بین انواع فرش ماشینی:

۱- جنس نخ اکریلیک هیت ست شده به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ :

باید بگم که بهترین نخ برای تولید فرش های ماشینی کاشان همون نخ اکریلیک هیت ست شده است که دارای ویژگی های متعدد خواهد بود.

از ویژگی اصلی نخ های هیت ست شده نسبت به نسل های نخ قبلی عدم پرزدهی این فرش ها هستش که شما بعد از چند بار جارو کشیدن بر روی فرش دیگه پرز دهی ای از فرش اکریلیک هیت ست شده ای که دارید نخواهید دید.

این رو هم باید بگم که فرش های اکریلیک نسبت به گرمای اجسام داغ مقاوم هستند و اگه یه جسم داغ رو بر روی فرش هیت ست شده آکریلیکی قرار بدید کیفیت فرش و بافتش از بین نخواهد رفت.

نخ آکریلیک در فرش های ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به کار رفته که به شما توصیه میکنم در زمان خرید جنس نخ به کار رفت شده در فرش رو برای خریدی که دارید بررسی کنید.

۲- جنس نخ ورژین ترک به صورت هیت ست شده :

نزدیکترین نخ به نخ اکریلیک نخ های ورژین هست که باید بگم تفاوت زیادی بین این دو نخ وجود نخواهد داشت و نخ های ورژین سه لا قدر به رقابت به فرش های هیت ست شده هم هستند ، از ویژگی که این نخ برای شما به همراه خواهد داشت قیمت مناسب تری هست که برای شما داره.

پس میتونی با هزینه کمتر یک فرش با کیفیت تر رو به صورت ورژین خریداری کنی ، البته باید بگم که نخ ورژین مختص فرش های ۷۰۰ شانه هست و برای شانه های بالاتر برای خرید یک فرش به صورت با کیفیت در بین انواع فرش ماشینی بهتره که به سراغ آکریلیک هیت ست شده برید.

نخ های هیت ست شده ورژین هم پرزدهی ندارند و از این نظر خیال شما راحت خواهد بود و می تونید این فرش رو برای دکور خونتون خریداری کنید.

۳- نخ BCF در بین فرش های ماشینی 

نخ بی سی اف جنس نخی است که خرید آن را برای یک کفپوش ماشین برای پهن کردن در منزل توصیه نمی کنیم و حتی آن را منع هم برای شما میکنیم.

نخ های بی سی اف به کار رفته شده در فرش از کیفیت پایین و پلاستیکی برخوردار هستش و علاوه بر کیفیت پایینی که برای شما به همراه داره این فرش ها از پرزدهی بالایی هم برخوردار هستند.

البته یک ویژگی مهم هم این فرش ها برای شما خواهند داشت که قیمت بسیار مناسب تر و ارزانتر این فرش ها نسبت به محصولات آکریلیکی و ورژین هستش.

محصولات ۳۵۰ ، ۴۴۰ و ۵۰۰ شانه کاشان با نخ بی سی اف هم به تولید میرسند که از این فرش های تولید شده با این نخ ها بیشتر برای سفره خانه ها و صادرات استفاده میشه.

 

منبع : فرش ماشینی زر فرش

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×